Unreal Engine 5: a Nanite miatt hatalmasak lesznek a játékok

Már így is termetes méretű játékokról beszélhetünk több esetben is (Call of Duty: Warzone…), de ez még rosszabb is lehet.

Mostanában nincs AAA játék anélkül, hogy elfoglalna legalább 25-30 GB-ot. Ennél már gyakoribb az 50, sőt, akár a 100 GB hely is. Ez persze nem valami kedvező az észak-amerikaiaknak, mert arrafelé több internetszolgáltató adatkorláttal rendelkezik (és itt nem mobilos internetre kell gondolni!). És ők félhetnek a későbbiekben is – Ryan Shah, a Kitatus and Friends indie fejlesztőcsapatának vezérigazgató-vezető programozója a WCCFTechnek adott interjúját, és ebből idéz a site.

Shah szerint az Unreal Engine 5 fantasztikusan néz ki, főleg a Nanite rendszer miatt – az számára fantasztikus élmény volt. Az assetek gyártását ez jelentősen meg fogja könnyíteni, de úgy látja, hogy eközben más problémákat okozhat az Epic Games új engine-je. Felhozta a Call of Duty: Warzone-t negatív példaként. Az embereknek zavaró, hogy az Activision Blizzard játéka mennyire nagy. És mivel az Unreal Engine 5 lehetővé teszi, hogy az eredeti forrás mesheket használhassák (így az eredeti, nem tömörített textúrákat is bevethetik), a játékok fájljainak a mérete az egekbe fog ugrani, ami több új kihívást fog eredményezni…

Shah szerint az Unreal Engine 5 bemutatója érdekfeszítő volt, és az figyelemreméltó, hogy az Unreal Engine 4-ben több funkció valamilyen formában már ott van (pl. a részecskés rendszer már használható a fejlesztőknek, igaz, még nem kifinomult formában), és ez az átmenet lesz fontos. Amikor az Unreal Engine 5 elstartol, akkor nem kell nulláról újracsinálniuk az addigi munkájukat, hanem átemelhetik az UE4-ről anélkül, hogy a portolás során komolyabb finomhangolásukat kellene végezniük.

Talán ezért is lesz fontos, hogy a PlayStation 5-ben és az Xbox Series X-ben is tömörítsék a játékok fájljait – a PS5 825 GB-nyi tárhellyel, míg az XSX 1 TB-nyi térrel fog érkezni az év végén. Már előre félünk, hogy később 150-200 GB-os játékokat fogunk látni.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu