Az előrejelzések szerint a PlayStation 5 nem fog olyan nagy mértékben fogyni, mint a PlayStation 2.
A DigiTimes szerint a PlayStation 5 a megjelenésétől számított öt éven belül (tehát 2025 végéig) 120 millió példányban fogy, ami kb. kétszerese lehet az Xbox Series X-ének. Az elemzésük szerint az otthoni játékkonzolok életciklusa 6-7 évről (PlayStation: 1994, PlayStation 2: 2000, PlayStation 3: 2006, PlayStation 4: 2013…) öt évre rövidülhet, és bár a 170 milliót említik felső korlátnak, ne feledjük, hogy a konzolok az életciklusuk végén már nem fogynak olyan jól – a PS4 tehát sem. A DigiTimes a tajvani ellátási láncából származó adatokra hivatkozva állítja ezt. A PS2 pedig ugye 156 millió eladást hozott össze…
A PlayStation 4 2013 novembere óta 110 millió példányban jutott ki a boltokba, és a Sony ugye mostanában csavarta fel a PlayStation 5 kezdeti készletét 5-6 millióról 10 millióra (erről írtunk is). A DigiTimes hozzátette, hogy az AMD már szállítja a Ryzen Zen 2 alapú processzorokat a Sony-nak, és a periférák chipseteinek gyártása a harmadik negyedévben (július-szeptember) tetőzik, hogy a negyedik negyedévben (október-december) támogassák az értékesítéseket.
Egy kínai fórumról kiszivárgott néhány kép a PlayStation 5 fehér fedőlapjairól, és ezek alapján úgy tűnik, hogy könnyű lesz lecserélni őket. (A Sony nagy eséllyel értékesíteni is fog ilyesmit.) Remélhetőleg nem photoshoppolt képek, és nem valami 3D-s nyomtatós témáról van szó.
Ezek szerint nem csavarokkal rögzíthetőek a fedlapok, aminek köszönhetően igencsak könnyen le lehet majd szedni őket. Talán pont amiatt, mert a Sony a PlayStation 5 tervezésében a konzol alacsony hőfokon tartását fontosnak tartotta… és így segíthetünk a PS5-nek a túlmelegedés megakadályozásában. (És ha nem kamu képek, akkor a PlayStation 5 legalább 35 centisnek tűnik, ha az ott egy A4-es lap…)
A Twitter pénzügyi vezetője, Ned Segal a cég második negyedéves pénzügyi jelentésében azt mondta, hogy bár a Sony-nak is ártott a koronavírus, mégis képes volt a fogyasztókhoz szólni… mégpedig annyira, hogy a PlayStation 5 kampánya több mint egy millió említést hozott össze az első negyedév végén két nap alatt, ez pedig a Twitter által kijelölt szinthez képest négyszeres engagement-et (pl. komment, megosztás, retweet) jelentett. Nem tudunk pontos adatokat, de a madárkás közösségi médium több iparban átlagolt engagement arányokkal számol.
Segal szerint a brandek innovatív módon csatlakoztak a párbeszédhez, és megtalálták a módot a fogyasztókkal való kapcsolatfelvételre – a PlayStation a videojátékos párbeszédet 89 százalékkal növelte a Twitteren, hogy a PlayStation 5-re felhívja a figyelmet. Ezért volt például egy brandelt emojiuk is.
A PlayStation 5 (ami két kiadásban jön: a PlayStation 5 Standard Edition mellett a Blu-ray meghajtót kiahyó PlayStation 5 Digital Edition) az év végétől lesz kapható. Az ár még nem ismert, ahogy a pontos megjelenési dátum sem.
Forrás: VG247, WCCFTech, WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!