Aaron Greenberg, az Xbox marketing managere a What’s Good Games csatornán beszélt az Xbox Game Pass szerény bevételeiről.
A jelenlegi Xbox generációnak talán az egyik legnagyobb erőssége az Xbox Game Pass. A Microsoft Netflixhez hasonlító szolgáltatása rengetegféle szolgáltatást nyújt, az indie-ktől kezdve egészen az AAA és exkluzív címekig, amelyért viszonylag nyomott árú havidíjat kell fizetni. Mivel annyi címet kínálnak – a havi díj ellenében – ingyen, sokakban felmerült, hogy ez szinte biztosan veszteséget jelent a Microsoftnak. Aaron Greenberg először nevetve válaszolta, hogy ne aggódjunk a Microsoftért, aztán tisztázta a helyzetet.
Greenberg elárulta, hogy a Xbox Game Pass, bár nem veszteséges, de alig hoz profitot a Microsoftnak. Ugyanakkor a cég hosszútávon gondolkozik. Ez volt tulajdonképpen a lényege Aaron Greenberg interjújának, amelyet a What’s Good Games-nek adott. A gamer hölgyek által vezetett műsorban nagyjából 1:16 perc körül szólal meg Greenberg, először a Halo Infinite iránti lelkesedését kifejtve, majd később merült fel a Game Pass kérdése. Greenberg azt hangsúlyozta ki, hogy nem bánják, ha a profit szerényebb, ha cserébe a felhasználók több értéket kapnak, mert számukra a rajongók elégedettsége a legfontosabb.
„Ez egy másfajta gondolkozásmód. Te talán arra gondolsz, hogyan lehetne a legtöbb profitot kisajtolni a felhasználókból, mi viszont az ellenkezőjén agyalunk: hogyan lehetne a legtöbb hozzáadott értéket nyújtani nekik? Ilyen módon olyan rajongóid lesznek, akik egy életre kötődnek hozzád.”
Greenberg hozzátette, hogy amikor olyan szolgáltatást nyújtasz, amelynek rendkívül magas az értéke, akkor a felhasználók nemcsak folyamatosan használják majd a szolgáltatásodat, hanem ráadásul a barátaiknak is ajánlani fogják. A legerősebb promóció szerinte „szájhagyomány útján terjed”, barátok között – ez sokkal hatékonyabb az bármilyen reklámnál, vagy marketingakciónál. Ezt pedig Greenbergnél, aki a marketing divízió főnöke, senki sem tudja jobban.
Az Xbox Game Pass egyébként a júliusi Xbox Series X eseménynek volt talán az igazi főszereplője, hiszen megtudhattuk belőle, hogy a bemutatott játékok mind benne lesznek majd a Game Pass-ban, beleértve az olyan third party címeket is, mint a STALKER 2. Az is igazán jó hír (bár ez magyar felhasználók számára nem biztos, hogy elérhető lesz), hogy a szeptemberben induló Project xCloud a Game Pass Ultimate része lesz.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!