Siker, siker, siker.
Az Activision Blizzard közzétette az előző üzleti negyedévi (április-június) eredményeit. Nos, milyen meglepő: a koronavírus miatt hatalmas profitot zsákolt be Bobby Kotick cége. 1,93 milliárd dollár forgalom (0,54-gyel több mint egy évvel korábban – kb. 579 milliárd forint, a legjobb negyedév ebben az időszakban valaha), nettó jövedelem 580 millió (252-vel több – 174 milliárd forint), és a részvényenkénti haszon a tulajdonosoknak 75 cent volt (17-tel több az előrejelzéseknél, ez kb. 225 forintnak felel meg). A részvények nem olyan erősek, mert a befektetők még jobb eredményekre számíthattak. (Működési bevételek: 974 millió dollár – Activision: 552 56% üzemi margóval, Blizzard: 203 44%, King: 212 38%.)
A free-to-play Call of Duty: Warzone 75 millió játékosnál tart, és ezzel a kiadó teljes havi aktív felhasználói száma (MAU angol rövidítéssel) 400 millió fölé ugrott. A Call of Duty franchise iránti érdeklődés az egy évvel korábbihoz képest nyolcszoros lett, és a Warzone-t játszók közül sokan frissítettek a 2019-es Call of Duty: Modern Warfare-re, ami miatt a franchise az eddig látott eredményekhez képest rekordszámban fogyott a második negyedévben (az Activision Blizzard számára az üzleti év január elsején kezdődik). A kiadó meg is erősítette, hogy az idei év sem marad Call of Duty nélkül, és ezt a Treyarch és a Raven Software közösen fejleszti. Talán a Call of Duty: Black Ops Cold Warról van szó, ezt már említettük párszor. A Warzone ehhez köthető tartalmakkal fog majd frissülni.
A World of Warcraft iránt is jelentősen megnőtt az érdeklődés (kb. évtizedes rekord), és emiatt is hozott a Blizzard 461 millió dollárnyi nettó jövedelmet, ami felvezeti a Shadowlands kiegészítőt, illetve a World of Warcraft Classic bővítését is. A kiadó harmadik ága, a mobilos King 553 millió dollárt termelt a Candy Crush révén.
Emiatt az Activision Blizzard felcsavarta a teljes üzleti évi elvárását 6,8 milliárd dollárról 7,28 milliárdra (az évet úgy kezdték, hogy 6,45 milliárdban reménykedtek), és azért a Crash Bandicoot 4: It’s About Time és a Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 is megnyomhatja ezt. A kiadó több franchise esetében is szeretné a Call of Duty-modellt (egyszerre több, egymáshoz kapcsolódó, de mégis független rész támogatása).
Bobby Kotick, az Activision Blizzard vezérigazgatója szerint az epikus szórakoztatás révén történő játékoslekötés és ők egymáshoz kapcsolódása eddig nem volt ilyen értelemmel teli. Szerinte hosszabb távon a pénzügyi bizonytalanság még érintheti a cég eredményeit, az első félév kezdeményezései a hosszú távú növekedés alapjaiként szolgálnak.
Szóval – ahogy konkrétan minden egyes AAA kiadó… – a cég döngeti a mellét a sok pénz miatt.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!