Fast & Furious Crossroads – Csak pénzért

TESZT – Ez egy olyan játék, amit nem lehet ajánlani, komolyan venni, vagy egyáltalán időt pazarolni rá (és ezt több értelemben is vehetjük). És ezzel el is lehetne intézni, vagy még rövidebben annyit is lehet mondani rá, hogy kényszerjáték. Nem a fejlesztők szenvedélye miatt készült, hanem mert nem volt más lehetőségük.

 

„Ez ilyen kb.ilyen „rossz PC-játék” kérés lesz, amiket régen is szerettél: minden idők egyik legborzalmasabb játékának ígérkezik”. Van egy kis különbség aközött, amit tényleg saját elképzelés miatt akarok megnézni és aközött, ami csak és kizárólag a tesztelés miatt tettem. És ha ez minden idők egyik legborzalmasabb játéka, akkor felhívnám a figyelmet a The Quiet Man nevű borzadályra.

 

Fast & Furious Crossroads review - a car crash • Eurogamer.net

 

Nem halálos

 

Vagyis de, mert 80 gigabyte-os ez a játék. Mi a csuda nyolcvan gigabyte ezen? (PlayStation 4-en meg 44 giga. Mennyire redundáns a fájlok tekintetében a port…!?)… Ha megvagyunk a rosszabb esetben egy teljes napot igénylő letöltéssel, akkor rövid úton érzékelhetjük, hogy ez egy licencjáték minden előnyével és hátrányaival. Előny az, hogy a karaktereket tényleg a film szereplői szólaltatják meg, így Vin Dieselt is hallhatjuk a jelenetekben és a párbeszédekben. Erre valószínűleg elment a költségvetés túlnyomó többsége, és vannak új karakterek is, de az egészet nagyon rövid időn belül elfelejthetjük, vagy jobb esetben az állunkat a földön keresve röhöghetünk több dolgon is. Például a grafika szerintem egy korai PlayStation 3-as színvonal, ami majdnem két generációval később igencsak poénos, és talán a Black (PS2/X) is szebben néz ki ennél. De a grafika nem minden… mert ugye az autók kezelhetősége fontosabb. Ezt pedig a Slightly Mad Studios úgy, ahogy van, elszúrta, ami azért is a hihetetlen kategória, mert ezektől a srácoktól láthattuk korábban mondjuk a Need For Speed: Shiftet, vagy a Project CARS-okat. Lehet, hogy az előre remélt kudarc miatt adták el magukat a Codemastersnek. De visszatérve a kezelésre: mintha angolnákon csusszanna gépjárművünk, azaz a Need For Speed: Underground 2 driftelési fizikája köszön vissza egy olyan környezetben, ahol éppenséggel nem ezen van a hangsúly. Jó, esetleg sikerül valahogy megszokni a kezelést (megfordult már alattam egy RPM Tuning, egy SRS, több Maluch Racer 2-engine-es budget, a Maluch Racer 3, sőt, az első rész is, ezúton üdvözölném freddyD-t… de sorolhatnám a tonna Team 6 Game Studios játékát is, azok is jobban irányíthatóak voltak), akkor pedig azon gyönyörködhetünk, hogy az autónk lényegében flippergolyóként pördül.

Ha ennek ellenére is valahogy van kedvünk a folytatáshoz, akkor jön az, hogy a játék nem éppen nyíltan fejezi ki, hogy hova is kell menni, ami azért lenne szükséges, mert versenyzés nem nagyon lesz, hanem a filmekhez hűen valami eszméletlen üldözősdi történik (mondjuk azért azt megkérdezném, hogy kinek az ostoba ötlete volt, tessék, most már saját magamat idézem, egy rakétát üldözni?), amit szépen meg-, illetve lefejel a kamera, aminél rosszabbat talán a korai PS1-es alkotásokban láttam (pl. a Bubsy 3D vagy a Rascal is ilyen lenne). Bár én megszoktam az auttós játékokban a külső nézetet, azért nem mindenki van így, úgyhogy előre szólok: más kameraállás nincs.

 

 

Nem iramban

 

Hurrá, rövid a játék, ami még inkább megmagyarázhatatlanná teszi a Fast & Furious Crossroads méretét. Négy óra alatt meg lehet tekinteni a végét, sőt, ennél gyorsabban is eljuthatunk oda. Tudom, nem illik belinkelni egy végigjátszást, de legalább itt bizonyíték:

 

 

És ha esetleg túléltük a sztorimódot és még nem jutottunk el az uninstall gyönyöreihez, akkor esetleg online is lehet 3v3-as versenyeket, illetve küldetéses kocsikázást csinálni, de erre nem sok esélyt látni már most sem, hát még a későbbiekben – ez biztosan egy olyan játék lesz, aminek az online látogatottsága lecsökken két hónap alatt, aztán végül lelövik csendben az egészet, és amúgy sem ajánlott, mert a ronda játék és még gyengén is fut így, mert a frame rate ekkor – főleg konzolon – nem tűnik kifejezetten erősnek…

 

 

Zsákutca

 

Ez a játék 21 ezer forint PlayStation 4-en, és a Steamen is 60 euró, nos, és van ebből egy Deluxe Edition, mert a Slightly Mad Studios ennek a valaminek season passt tervezett. Jó, a Ride to Hell: Retribution is kapott egy DLC-t a megjelenés napján, de ez azért abszolút vicces. A sztori elmegy, a grafika borzalmas, a szinkron jó (ez a csúcspont), a játékmenet siralmas, hangulat meg nincs. Láttam már rosszabbat, de ez teljes egészében egy vicc, és ezzel a játék a halasztott film nélkül egyedül fog elsüllyedni. Nem ajánlom, esetleg a videó megtekintését. Többet nem. Ezért mondom, hogy kényszer – csak a pénz miatt csinálták, ahogy anno a PlatinumGames TMNT-s és Korrás valamije volt anno (a Transformers-játékuk azért korrekt volt).

-V-

Sziasztok! Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patron adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ A szinkronhangok
+ Sztár karakterek
+ A küldetések működhetnének egy jobb játékban

Kontra:

– A grafika csapnivaló
– A játékmenet döcög
– A hangulat már kínos


Kiadó: BANDAI NAMCO Entertainment

Fejlesztő: Slightly Mad Studios

Stílus: Racing, RPG

Megjelenés: 2020. augusztus 7.

Fast & Furious Crossroads

Játékmenet - 0.5
Grafika - 0.8
Történet - 4.5
Zene/Audio - 5.7
Hangulat - 1

2.5

BUKÁS

Ez a játék 21 ezer forint PlayStation 4-en, és a Steamen is 60 euró, nos, és van ebből egy Deluxe Edition, mert a Slightly Mad Studios ennek a valaminek season passt tervezett. Jó, a Ride to Hell: Retribution is kapott egy DLC-t a megjelenés napján, de ez azért abszolút vicces. A sztori elmegy, a grafika borzalmas, a szinkron jó (ez a csúcspont), a játékmenet siralmas, hangulat meg nincs. Láttam már rosszabbat, de ez teljes egészében egy vicc, és ezzel a játék a halasztott film nélkül egyedül fog elsüllyedni. Nem ajánlom, esetleg a videó megtekintését. Többet nem. Ezért mondom, hogy kényszer - csak a pénz miatt csinálták, ahogy anno a PlatinumGames TMNT-s és Korrás valamije volt anno (a Transformers-játékuk azért korrekt volt).

User Rating: 0.75 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu