A DFC Intelligence által végzett kutatás számos érdekességre világított rá az átlagos gamer videójátékfogyasztási szokásaival kapcsolatban.
A világ népességének 40%-a játszik valamilyen platformon, de csak viszonylag kevesen vannak konzolokon.
Kultúránk egyik legtöbb pénzt mozgató iparága a videójáték: kedvenc médiumunk hatása pedig évről-évre egyre nő. A koronavírus miatti elzárkózás ismét megmutatta kedvenc hobbink erejét, amint rá hárult a lakosság szórakoztatásának egy jelentős része ezekben a nehéz időkben. Most a DFC Intelligence által végzett tanulmány által új betekintést nyerhetünk a játékipar elképesztő sikerébe.
A DFC Intelligence a videójáték ipar analizálására és a piac viselkedésének megjósolására specializálódott. Nos, ez a csoport most előállt egy kutatási eredménnyel, mely szerint a világ össznépességének 40%-a rendszeresen játszik valamilyen videójátékkal – ez 3,1 milliárd ember.
Az igazán érdekes ebből a felmérésből az, hogy abból a 3,1 milliárd emberből csak 8% játszik konzolokon. Természetesen, a konzolosok azok a játékosok, akik a gépen töltött idejük legnagyobb részét szentelik játékra. Érdekes még a helyszínek szerinti felosztás: Ázsia vezet 1,42 milliárd játékossal, Európa követi 668 millióval, utána következik Latin-Amerika 383 millió gamerrel, majd Észak-Amerika 261 milliós táborával.
Az is kiderült a számokból, hogy 1,5 milliárd ember a Földön PC-gamer, de a kutatás felhívja rá a figyelmet, hogy ezen játékosok közül sokan játszanak konzolon is, vagy mobiltelefonon. Ha pedig már itt tartunk, a mobilpiac játékfogyasztóinak listáján a következő módon helyezkednek el a világ területei: itt is Ázsia vezet 53%-al, Európában az összes játékos 17%-a mobilozik, Latin-Amerikában pedig ugyanez a szám 11%. Persze, látva ezen sikereket, nem meglepő ha a játékosok olykor értetlenül állnak az előtt, hogy a következő generációban árnövekedést szeretnének a játékipar szereplői.
A videójátékos szektort is érintette a világot feldúló egészségügyi válság, több országban a gazdaság egyre fontosabb szereplőiként kezelt játékipari cégek megsegítésére siettek az államok, hogy azok ismét talpraállhassanak. Most a legtöbb cég távmunkát alkalmaz, a stúdiók szokják az új munkakörülményeket.
Forrás: 3DJuegos
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!