Egy friss kutatás eredménye szerint a világ 40%-a gamer

A DFC Intelligence által végzett kutatás számos érdekességre világított rá az átlagos gamer videójátékfogyasztási szokásaival kapcsolatban.

 

A világ népességének 40%-a játszik valamilyen platformon, de csak viszonylag kevesen vannak konzolokon.

Kultúránk egyik legtöbb pénzt mozgató iparága a videójáték: kedvenc médiumunk hatása pedig évről-évre egyre nő. A koronavírus miatti elzárkózás ismét megmutatta kedvenc hobbink erejét, amint rá hárult a lakosság szórakoztatásának egy jelentős része ezekben a nehéz időkben. Most a DFC Intelligence által végzett tanulmány által új betekintést nyerhetünk a játékipar elképesztő sikerébe.

A DFC Intelligence a videójáték ipar analizálására és a piac viselkedésének megjósolására specializálódott. Nos, ez a csoport most előállt egy kutatási eredménnyel, mely szerint a világ össznépességének 40%-a rendszeresen játszik valamilyen videójátékkal – ez 3,1 milliárd ember.

Az igazán érdekes ebből a felmérésből az, hogy abból a 3,1 milliárd emberből csak 8% játszik konzolokon. Természetesen, a konzolosok azok a játékosok, akik a gépen töltött idejük legnagyobb részét szentelik játékra. Érdekes még a helyszínek szerinti felosztás: Ázsia vezet 1,42 milliárd játékossal, Európa követi 668 millióval, utána következik Latin-Amerika 383 millió gamerrel, majd Észak-Amerika 261 milliós táborával.

Az is kiderült a számokból, hogy 1,5 milliárd ember a Földön PC-gamer, de a kutatás felhívja rá a figyelmet, hogy ezen játékosok közül sokan játszanak konzolon is, vagy mobiltelefonon. Ha pedig már itt tartunk, a mobilpiac játékfogyasztóinak listáján a következő módon helyezkednek el a világ területei: itt is Ázsia vezet 53%-al, Európában az összes játékos 17%-a mobilozik, Latin-Amerikában pedig ugyanez a szám 11%. Persze, látva ezen sikereket, nem meglepő ha a játékosok olykor értetlenül állnak az előtt, hogy a következő generációban árnövekedést szeretnének a játékipar szereplői.

A videójátékos szektort is érintette a világot feldúló egészségügyi válság, több országban a gazdaság egyre fontosabb szereplőiként kezelt játékipari cégek megsegítésére siettek az államok, hogy azok ismét talpraállhassanak. Most a legtöbb cég távmunkát alkalmaz, a stúdiók szokják az új munkakörülményeket.

Forrás: 3DJuegos

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Praesagus is a Role-Playing enthusiast and a huge fan of most story-driven games. He's also a diehard fan of everything related to Star Wars, Star Trek, or Fallout and likes to divide his free time between his beloved girlfriend and the retro games he loves so much.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu