A redmondi cég is szeretné, ha az Unreal Engine mögött álló Epic továbbra is az Apple ökoszisztémájában maradjon.
Phil Spencer, az Xbox vezér a Twitteren linkelt egy közleményt a Microsofttól, amit Kevin Gammill, a redmondiak játékfejlesztői élményekért felelős általános menedzsere írt. Szerinte, ha az Epic elveszti az Apple szoftverfejlesztői készleteihez (SDK-ihoz) a hozzáférést, akkor ők nem tudják iOS-en és macOS-en támogatni az Unreal Engine-t (UE-t), amivel hátrány keletkezik a platformoknak, amit sok fejlesztő (pl. az Xbox Game Studios néhány csapata is!) használ.
Egy másik engine-nel történő fejlesztés egy másik platformra pedig drága és nehéz lenne, és nem lenne költséghatékony, ha egy UE4-es játék az Apple platformjain Unity-n futna például. Ezért a játékalkotók, akik alapból multiplatform fejlesztéssel terveznek, direkt választanak olyan engine-t, amik a funkciókon túl könnyebbé teszik a fejlesztést a további platformokra, és ha az Unreal Engine nem támogatná az „almás” játékokat, akkor a Microsoftnak vagy maga mögött kellene hagynia az itt játszókat és a lehetséges fogyasztókat, vagy más engine-nel kell terveznie az új játékok megvalósításában. Mivel az iOS Gammill szerint egy nagy, növekvő platform a játékok számára, az Apple ezzel az Epic-nek úgy is keresztbe tesz, hogy a Microsofton túl más fejlesztők is meggondolhatják az Unreal Engine használatát.
Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatójának augusztus 13-án írt emailjét korábban már idéztük, így ezt csak összefoglaljuk. Szerinte a történelem és a jog is az Epic oldalán áll, és az okostelefonokat mindennapi eszköznek tekinti. Az Apple-t pedig taszítónak véli egy nyílt, szabad társadalomban amiatt, mert az általa gyártott készülékeken korlátozhat, illetve megadóztathatja a fogyasztókat vagy a fejlesztők kreatív kifejezéseit, és a korlátozások megszüntetését kéri, és emiatt az Epic által benyújtott összes Fortnite verzió az Apple App Store-on két fizetési lehetőséget kínál (az Apple 30%-os részesedését garantáló eredeti módszer, ami miatt folyik az ügy, illetve az Epic közvetlen fizetési megoldása).
Reméli, hogy az Apple átgondolja a platformjain alkalmazott korlátozásokat, hogy aztán történelmi változásaival az egy milliárd felhasználóval rendelkező iOS a Windows és a macOS párosával küzdhessen, ugyanis Sweeney szerint ott a fogyasztói jogok és lehetőségek nagyobbak. Aztán figyelmeztette az Apple-t, hogy ha ők továbbra is korlátozásokkal élnek, akkor kreatív, technikai, üzleti, illetve jogi úton is versenyre kelnek velük, és ez addig tart, amíg változások nem történnek meg… ha kell, évekig.
De ez komoly lépés: az Epic és a Microsoft közösen azért már elég meredek páros. Holott korábban Sweeney pont a Windows 10 által használt UWP (Universal Windows Programs – ezt használják a Microsoft Store-os Win10-es játékok) miatt szólt oda a Microsoftnak…
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!