TESZT – Ez a játék – és itt, kapásból a felvezetésben leírom – abszolút nem ajánlott azoknak, akik imádták az első két Project CARS-t. Tartózkodjanak tőle, mert ez a játék nem nagyon szól nekik, és ezt többnyire csak a marketinges félmondatokból lehetett kideríteni.
Ez bizony nem az, aminek a sorozat indult.
Miért jó?
Barátokkal jó játszani. A Need For Speed: Shift, esetleg a Forza rajongóinak talán megfelelő alternatíva és/vagy szellemi folytatás lehet. Akár komolyabb szimulátoros konfig (kormány, pedálok) nélkül is játszható.
Miért nem?
Sajnos nem tudom annyival elintézni (de jó is lenne…), hogy ez a játék rossz címmel rendelkezik. Kezdjük ott, hogy ez a játék nem nagyon a szimulátoros műfajban tartózkodik, hanem inkább egy arcade versenyzős játékról van szó, és ebből fakadóan több dolog is messze gyengébb lett benne a Project CARS első és második, de főleg a második részéhez képest. Most nem arra gondolok, hogy ebben a játékban is az a buta mobilos csempés menüt találjuk. Kezdjük azzal, hogy ez a játék szerintem a konzolosoknak tervezték a kezelhetőség módosítása szempontjából.
Fizika vagy nem fizika
A fizika is szerintem sokkal gyengébb lett, és nem nagyon látom úgy, hogy a gumikopás mint olyan létezne a Slightly Mad Studios játékában. Ezt a nevet érdemes lesz megjegyezni, mert később, karakterkitöltés céljából még visszatérek rájuk. És ha ez esetleg elszáll a fejünk fölött, és mégis kézi váltóval versenyeznénk, akkor talán az fel fog tűnni, hogy a mesterséges intelligencia mintha komolyabban csalna, mert nekik nincsen ott az a sebességvesztés a fokozatváltások között, így ha azt látnánk, hogy az egyenesekben lehagynak bennünket, az nagy eséllyel emiatt van.
Azért a kanyarokban sem nagyon tartják be úgy en bloc a fizika törvényeit (igaz, néha mi magunk sem tartjuk be azt a driftes kanyarvételek során), ami az első két Project CARS-hoz képest egyenesen elképesztőnek tűnik.
Hova tűnt?
Mondhatnám, hogy alaposan egyszerűsödött a játék, mert nincsenek boxkiállások, a motor sem kopik a használat során, és akkor még a sérülési modell is olyan abszolút röhejes, hogy csak kinézetre hat a kocsinkra – ez talán a Need For Speed: Prostreetben volt utoljára, és az, ha jól emlékszem, tizenhárom évvel ezelőtt jelent meg. A HUD a versenyek során engem nagyon erősen a Forza Horizonra emlékeztett, a játékmenet meg inkább a már házi riválisnak mondható GRID-re, mert annyiból áll az egész történet híján, hogy versenyzünk, pénzt nyerünk, autót veszünk, megyünk egy új bajnokságba, kezdjük újra.
A kocsik nem jól osztályozták be, és igen, mindegyiknek pontszámos értékelése van a la Forza, így az abban a sorozatban jártas személyek itt is gyorsan el fognak tudni igazodni. Itt is lehet tapasztalati pontot szerezni a versenyek közben (megint csak Forza), és néhány perc után – miközben a minek csinálom ezt? gondolatmenet is felbukkant – megállítottam és megkérdeztem magamtól: mi ez, egy felskálázott mobilos játék? A játék egyszerűen csúnya.
3 lépés hátra
A második rész sokkal jobban nézett ki, akár össze is lehetne hasonlítani az autókat (jelentős részben csak átemelték ezeket, és a 2-ben szebbek), és vizuálisan talán csak a napszakváltást tudnám előnyként felhozni a harmadik résznek. Még a hangokban is szerintem egy szép devolúciós görbét ír le a Project CARS 3, amivel tehát elérte a nemrég a Fast & Furious: Crossroadsot kiadó, és korábban a Need For Speed: Shifteket fejlesztő Slightly Mad Studios, hogy már megint alaposan elhasalt, mert fel szeretném hozni, hogy a CARS rövidítése Community-Assisted Racing Simulator, azaz a közösség segítségével (megalkotott) versenyszimulátor. Csakhogy ez nem szimulátor.
Persze, lehet a kocsikat tuningolni (megint Forza…), de volt arra példa, hogy az optikai tuning konkrétan semmilyen különbséget nem eredményezett, és így akár azt is mondhatnánk, hogy a játék elavult, és talán két konzolgenerációval korábban ennek itt még sikere is lett volna, persze csak úgy, ha esetleg a mesterséges intelligencia megszabadulna a Codemasters-átoktól, ugyanis több pályán eszeveszetten könnyű lehagyni őket, máshol pedig abszolút elagyabugyálnak bennünket.
Tehát nem
Ábrázolni szerettem volna, hogy a Project CARS 3 nevét abszolút elszúrták. Ezt nem ezen a néven kellett volna kiadni. És ezt a Fast & Furious: Crossroadsnál is mondtam: lehet, hogy a stúdió előre látta, hogy ez a játék meg fog bukni, úgyhogy szépen eladták magukat a Codemastersnek – ezzel egy hónap alatt kétszer is szépen benézték, és ezzel a stúdió eddig megfelelő hírneve megkopott. A játék Project CARS-ként nem jó. Egy arcade versenyzős címként korrekt lenne. De ezzel a névvel egyszerűen befürdött. Ha megvan a Forza Horizon 4, ezt nem kell megvenni. Még akkor sem, ha az nincs PlayStation 4-re. Ez egy DriveClub vagy egy OnRush, nem több. Szóval nem ajánlott vétel. Tipikus Codemasters szóda-szimulátor, semmi más.
-V-
Sziasztok! Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patron adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!
A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!
Pro:
+ Forza Horizon elemek
+ Napszakváltások
+ Könnyebb kezelhetőség
Kontra:
– Ez nem Racing
– A fizika hiányossága
– Buta AI
Kiadó: BANDAI NAMCO Entertainment
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Stílus: Racing
Megjelenés: 2020. augusztus 25.
Project CARS 3
Játékmenet - 7.2
Grafika - 5.8
Fizika - 6.6
Zene/Audio - 5.9
Hangulat - 8
6.7
KORREKT
Ez Need For Speed Shift 3 pepitában. NEM Project CARS.