Death Come True: interjú a rendezővel

Kazutaka Kodaka több dolgot is megemlített egy interjúban, amit a Gematsu készített vele.

Kodaka elárulta, hogy néhány barátjával és kollégájával italozás közben szóba jöttek az FMV-s játékok, és úgy gondolták, hogy ők maguk is csinálnak egyet. Eleinte egy független, indie filmként közelítették meg az egészet. Sok FMV-s játékot látott, de számára egyik sem nagyon szolgált inspirációként. Játékfejlesztőként játékközpontúbb alkotást akart a már létező FMV-s játékokhoz képest. Fogyasztóként szereti az olyan játékokat, mangákat és animéket, amikben meghalnak a karakterek, és ezért az ő munkásságában (Danganronpa, például) is gyakori a halálozás, de nem viszi túlzásba: nem vész el a groteszk stílus a véres jelenetekért.

A Death Come True főszereplőjének színésze, Kanata Hongo a Dangaronpa színpadi előadásában is jelen volt – Kodaka szerint Kanata innen ismerte a stílusát, és tudomása van a játékairól, és úgy vélte, hogy pont emiatt remekül megértette a munkásságának a kifinomult részleteit, ezért pedig nem nagyon kellett főszereplőt keresnie. A játékban Kodaka földhözragadtabb karaktereket akart készíteni, de a főszereplőt inkább egy „játékosabb” karakterré tette, mint egy film főszereplőjét. Szerinte a játékok főszereplői mélyebben kötődnek a játékosokhoz, mintha filmek főszereplőiről beszélnénk.

A főellenfél arculatában (gázálarcot visel) a koronavírus-világjárvány nem játszott szerepet. Nem volt a csapatnak pénze a profibb sminkelésre, ezért a számukra elérhető kellékekkel teremtettek hangulatot. A játék kiadója, az Izanagi Games vezette a lokalizációt (ezért támogatják tíz nyelven is – a magyar nincs köztük), és a kiadók szerinte az ilyesmit előtérbe helyezik, ezzel kapcsolatban pedig nem lát a jövőben változást.

A játékban egy elágazásos rendszer van (Makoto halála után egy hurkot újrakezd, de több információ lesz a birtokában a további opciók megnyitásáért), és ezt a koncepciót Kodaka már a fejlesztés elején is a fejében volt, és az FMV-s játék stílusa miatt szerinte ez illett is. A műfaj más címeihez képest gondolatébresztőbb választásokat szeretett volna. és ezért az elképzelését hasznosnak tartja. A Death Come True hosszát (kb. három óra) megfelelőnek véli – egy hosszabb dráma megtekintéséhez hasonlítja, és a játékok hosszabbak lettek a piacon. A piacon viszont a rövidebb tartalmak jobbak azoknak, akik nem jártassak a játékokban. A fejlesztés kezdete óta olyan játékot akart, ahol nem csak a hardcore játékosok szórakozhatnak – ezért sosem merült fel annak a lehetősége, hogy a Death Come True hosszabb legyen. Kodaka sosem tervezte, hogy sorozat legyen belőle (ellentétben a Danganronpával), ám sosem tudja, hogy mit tartogat a jövő.

A Death Come True Nintendo Switch-en, iOS-en, Androidon, illetve PC-n (Steamen) már elérhető, de a PlayStation 4 portra október 15-éig még várnunk kell.

Forrás: Gematsu

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu