Xbox Series S: jobb frame rate-re lehet képes a PlayStation 5-nél?

Albert Penello, a Microsoft korábbi Xboxos marketinges főnöke a Twitteren bizakodóan beszélt az Xbox Series gyengébb kiadásáról az Xbox Series S-ről.

Feltette a kérdést, hogy mi volna, ha az Xbox Velocity architektúra olyanolyan teljesítményre lenne képes mint a PlayStation 5 SSD-je? Az Xbox Series S szerinte jobb frame rate-re lehet képes, ugyanis a PlayStation 5 esetében az órajeleket meg kell emelni, hogy 10,2 TFLOPS-ot tudjon annak GPU-ja, és úgy látja, hogy ez ahhoz kell, hogy a játékok 60 FPS frame rate-en futhassanak.

Az Xbox Series S processzora majdnem megegyezik az Xbox Series X-ével, és a gyengébb next-gen Xboxnak kevesebb overheadje lesz a GPU-val kapcsolatban. Ezért Penello azt gondolja, hogy a multiplatform játékok tekintetében az Xbox Series S jobb frame rate-et mutathat fel a PlayStation 5-tel szemben. Alig várja már a tényleges technikai teszteket a játékokról (és ezért véli úgy, hogy a DigitalFoundry-nak bőven lesz a következő évek során tennivalója). Ha tökéletesen működik minden, le lesz nyűgözve, de úgy látja, hogy lesznek kompromisszumok, és jó hír, hogy hamarosan megtudjuk az igazságot.

A Sony filozófiája (hiszünk a generációkban), illetve a Microsoft rossz üzenete (konzolexkluzív, de elérhető közben PC-re is) érzékelhető volt a két cég előadásában, és ezért emlékeztet mindenkit Penello arra, hogy egy konzolgyártó cég sem képes egy 100%-ban tökéletes rajtra. Az Xbox küszködött a múltban, de mindig is tiszta és őszinte volt az üzenetében. A Sony viszont ráhajolt a megkülönböztetésre, de végül kihúzta a szőnyeget alólunk (több, eddig PlayStation 5-exkluzívnak hitt játékuk is megjelenik PlayStation 4-re).

Az IGN arról ír, hogy Jason Roald, az Xbox programmenedzsmentért felelős rendezője elárulta – kb. 30%-kal kisebbek lesznek az Xbox Series S-es játékok az Xbox Series X-es verziókhoz képest, ugyanis az XSX-hez használt 4K-s textúrákat kihagyják (mivel 1440p-re áll rá az XSS). Az XSS célja a 1440p felbontás mellett a 60 FPS, és ezért úgy látja, hogy a fejlesztők a legjobb mipmapeket nem hozzák be erre a konzolra, ami miatt csökkenni fognak a játékok méretei ezen a konzolon, de ez végül a fejlesztők döntése. Már jó ideje megvan a technológia arra, hogy a fejlesztők okosan kiválasszák, hogy milyen asseteket telepítsenek melyik eszközökre. Ez a rugalmasság pedig ott van a fejlesztők kezében.

Az Xbox Series X és az Xbox Series S november 10-én rajtol (ár: 499/299 dollár/euró, kb. 190 ezer és 115 ezer forint).

Forrás: WCCFTech, DualShockers

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here sincs 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu