A PlayStation gamereket derült égből ért villámcsapásként az a hír, amely nemcsak a mai nap, de az év, sőt, talán évtized híre is, hogy a Bethesda Softworks-t is birtokló ZeniMax Media a Microsoft / Xbox tulajdonába került, és mostantól kezdve a Doom, a The Elder Scrolls, a Fallout, a Prey, a The Evil Within és társaik, illetve folytatásaik a Bethesdáé mellett az Xbox Game Studios kiadásában fognak megjelenni. Ez különösen azért volt para a PS gamerek számára, mert a Deathloop és GhostWire: Tokyo is (ideiglenes) PlayStation 5-exkluzivitást élveztek konzolfronton. PC-re persze mindkettő jön, de a Bethesda-felvásárlás miatt sokan aggódtak, hogy akkor ezektől búcsút vehetnek PlayStationön, attól tartva, hogy ezek, illetve a jövőben érkező Bethesda-címek már kizárólag a Microsoft platformjaira, vagyis a különféle Xboxokra és Windows 10-es PC-kre fognak megjelenni. Phil Spencer, a Xbox-főnök egy interjúban tisztázta a kérdést.
Spencer konkrétan a Bloombergben válaszolt, és bizonyos szempontból megnyugtatta a játékosokat. A nyilatkozata szerint a Microsoft, illetve az Xbox Game Studios tiszteletben fogja tartani mind a Deathloop, mind a GhostWire PlayStation 5-exkluzivitását, ami amiatt sem meglepő, mert az Obisdian felvásárlásakor is tiszteletben tartották a stúdió már korábban aláírt szerződéseit. Továbbá az Xbox-főnök azt is megerősítette, hogy a jövőben „eseti alapon” fogják döntik majd el, hogy melyik Bethesda-játék milyen platformokra fog megjelenni, vagyis nincs kizárva, hogy Xbox és PC verziók mellett akár PlayStation 4/5-re is jöhetnek a kiadó alá tartozó fejlesztőcsapatok játékai. Mindez pedig azt jelenti, hogy nem feltétlen maradnak le a PS gamerek a Bethesda címekről a felvásárlás után sem. (Forrás: Jason Schreier)
Ez a 7,5 milliárd dolláros üzlet egyébként 2021 közepére valósulhat meg, és Pete Hines, a Bethesda Softworks globális marketingért felelős CEO-ja azt hangsúlyozta ki, hogy ők továbbra is maradnak Bethesda, vagyis ugyanazokon a projekteken dolgoznak ezután is, mint eddig. Vagyis nem törlik a The Elder Scrolls 6 vagy a Starfield címeket sem. Ígérete szerint mindössze annyit változtatnak, hogy a fejlesztések gördülékenyen haladnak majd, ugyanis több erőforrás áll majd rendelkezésükre, ilyen módon pedig jobb játékokat gyárthatnak, mint eddig. Todd Howard, a Bethesda Game Studios frontembere pedig úgyszintén azt emlegette egy blogbejegyzésben, hogy nincs kizárva a multiplatform fejlesztés.