A Blizzard átszabja a Diablo IV skillrendszerét, hogy ne tucatkarakterünk legyen a játékban.
A Blizzard tegnap közölte a játék negyedéves fejlesztési beszámolóját. A játékosok visszhangja és a közösség véleménye révén oda jutottak a fejlesztők, hogy a jelenleg skillrendszer túlzottan egyszerű volt, ami miatt a játékosnak olyan szituációja is lehetett, hogy nem látta értelmét a skillpontok elköltésére. Ezért a Blizzard egy új rendszer megalkotásába kezdett, különálló aktív és passzív képességekkel.
A Sorceress karakter esetében tényleg egy skillFÁról van szó, elkülönülő képességekkel és azok frissítésével az ágakon, és eközben passzív skilleket is lehet nyitni a pontokkal, amivel erősebb hatásokra tehetünk szert a fa gyökeréhez kapcsolódóan. (Ez biztosan bonyolultan hangzik, de a képek láttan talán könnyebben értelmezhető.) A „hóviharosok” szerint ha a masszív skillfán mindegyik ág eltérő módon hat az eltérő skillekre, akkor az általunk választott út több erőt biztosíthat számunkra, továbbá a játékstílus is elkülönülhet másokétól. És a játék végére sem lesz meg a teljes fa – az endgame karakterek is csak 30-40%-ot fognak összehozni, így a Blizzard szerint nagyon eltérő karakterekkel rendelkeznek, akik játékstílusa is más-más lesz.
A legendary ritkaságú tárgyak is jelentősen változnak majd, ugyanis jelenleg a karakterek ereje erősen a felszerelésüktől függ, nem pedig a buildtől – ezért még a Blizzard sem biztos abban, hogy például a Magic tárgyaknak nagyobb affix statjai legyenek mint a Rare típusúaknak – erről az év végén, vagy jövő év elején (kizárt, hogy december végén ezzel foglalkozzanak a karácsonyi időszak után…) fognak többet mondani.
A Sorceress Enchantment rendszere hasonló lesz a Diablo III barbárjának Arsenal rendszeréhez (és itt nem a focira kell gondolni…), és itt is az elkülönítés lesz a cél. A Blizzard szerint a legfontosabb számukra a Diablo IV-ben a karaktertípusonkénti egyedi mechanikák, mert a Diablo egy olyan fajta játék, ahol több eltérő buildet vagy karaktertípust próbálunk ki, főleg a szezonális, időszaki játékmenet során. Úgy látják, hogy jóval szórakoztatóbb lesz az egyedi karaktertípus-mechanikákkal kombinált eltérő erősségek és játékstílusok felfedezése. Az endgame fejlődésről pedig még csak röviden beszéltek: több mélységet és újrajátszhatóságot akarnak, mint amit a Diablo III Paragon rendszere kínál. Mindig is a könnyen megtanulható-nehezen profin eltanulható gondolatra törekedtek, és az utóbbi térfél az endgame során lesz igazán érvényes, és a Blizzard szerint a hardcore játékosok elvárásait is teljesíteni fogják majd az elképzeléseikkel.
Persze a dolgok még változhatnak, ugyanis fejlesztés alatt áll a Diablo IV, így a fórumon, a Redditen és a Twitteren várják a konstruktív párbeszédet. A játék megjelenési dátummal nem rendelkezik, de elvileg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re készül. Talán a februári BlizzConline során hallunk majd róla.