Need For Speed: Payback – Need 4 Pénz [PS Plus]

TESZT – Újabb Electronic Arts játék, újabb lootbox-mizéria. Hogy őszinte legyek, már a bejelentéskor sem lombozott le a Need For Speed: Payback, ami ránézésre nem tűnt sokkal többnek egy 2012-es Most Wantednél. Óh, de a fedél alatt sikerült itt is módosítani egyen s máson, csak sajnos a végeredmény csalódást keltő lett.

 

Tudom, a játékról kellene beszélnem, de kedves olvasók, kedves vásárlást tervezők – ne. Minden ilyen kiadó, ami pénzért kínál lootboxokat, amik nem csak kozmetikai pluszt nyújtanak és single playerben is ott van, ne kapjon pénzt. Legyen az a játék használtan megvéve, mert ebből nincs lóvéja az Electronic Artsnak például. Amit az EA csinált az új Need For Speedben, az már túlzás (és most a Battlefront II miatt is védekeznek erősen… most már késő).

Lootbux

Na kérem, a Need For Speed idei felvonása egy echte arcade versenyzős játék, ami jóformán a Forza Horizon stílusából emelt át nem keveset – tessék csak az off-road versenyzésre, az eldugott járművekre gondolni. Jóformán minden autót használhatunk minden kategóriában (drag, runner, race, drift, off-road), ha az adott pakk megvan hozzá. Pénz? Dehogy is, ahelyett ezek az ostoba Speed Cardok, igen, kimondom, ostoba kártyák vannak, amiket nem is lehet az autók között használni, mert persze minek is. Minden verdának hat ilyen blokkja van (block, ECU, head, turbo, exhaust, gearbox), valamelyest a tényleges alkatrészeket fedve. Minden verseny után kapunk egy kártyát, ami feljebb tolja a kocsink értékelését (ami általában 100 és 300, ritkább esetben 400 környékén van), ami olyan… Destiny-s… The Crewos megközelítés. Csakhogy azok MMO-ként kezelhető játékok. A Need For Speed: Payback nem az.

Elképesztően lassan lehet csak a kocsijainkat tuningolni, hacsak nem vesszük elő a pénztárcánkat. Óh, hát persze: ha nem akarjuk a korábbi versenyeket újra és újra és újra grindolni, ami még akkor is unalmas lesz, ha élvezzük a játékot, akkor fizethetünk! Ja, ezt azért részletesebben leírom: vehetünk kártyákat a Tune-Up Shopból a kreditjeinkből, amit talán autóra lenne célszerűbb költeni, vagy a régi kártyákat speed tokenekre cserélve hármat bedobhatunk egy virtuális félkarú rablóba, hogy esetleg egy jó kártyát kapjunk. Tehát szerencsejátékon belüli szerencsejátékról beszélünk. Aha. „De kaphatsz akár két lootboxot is egy óra alatt!” Ja, aztán hirtelen a versenyek ajánlott értékelése (a kocsinkéra gondolok itt) hirtelen elkezd meredek szinten emelkedni, amit mi nem tudunk követni már, és ha mondjuk 20 ponttal az ajánlott szint alatt vagyunk, az utolsó helynél előrébb nem fogunk jutni. Ekkor jöhetne a gondolat, hogy na akkor veszünk egy új autót. Igen, és kezdhetjük alap pontszámról újra a kártyákat gyűjtögetni. Menjen a búsba az Electronic Arts. Komolyan.

Verseny

Most, hogy letudtam, ami miatt ilyen röhejesen alacsony értékelést kap a játék, azért kifejezném, hogy maga a versenyzés annyira nem is gány, de még mindig messze van attól, amit 2003-2006 között az Underground 1-2/Most Wanted/Carbon nyújtott. Az AI simán felzárkózik, mert nekik lehet, belső kameranézet nincsen (pedig az első NFS még ezzel rendelkezett több mint két évtizede, ezt halkan megjegyezném…), és a halom jármű eltérő stílust kínál vezetésben és vizualitásban egyaránt. Többnyire, de nem teljesen, de megőrizte a Need For Speed: Payback azt, amivel elnyerte sokak szívét, és itt a klisés bosszúállós Halálos iramban-történetre is gondolok (amivel kapcsolatban korábban a Slightly Mad, a Project Cars fejlesztőinek főnöke is nyilatkozott már), ami röhejes, de talán emiatt megszerethető, csak a fejlesztők az izgalmat olyan gyakran megtörik azzal, hogy a játékos kezéből kiszedi a kontrollert a Payback, hogy emellett már szó nélkül nem tudok elmenni. Audiovizualitása oké.

Ne.

A 3DJuegos ügyesen megfigyelte, hogy a Need For Speed: Payback csak néhány ponttal előzte meg a 2015-ös NFS-t, és az átlag értékelés jelenleg is csak 67 a Metacriticen. Nem, én nem leszek ilyen kegyes a játékkal. Csak azért adok 5/10-et rá, mert az alatt már le lennék szólva – messze van már az az időszak, amikor betoltuk a lemezt a PC-be, konzolba és játszottunk. Semmi bullshit nem volt, hogy jaj fizess még, hogy erősebb legyen a kocsid. Hiányolom ezt az időszakot. Még a 2008-as Undercover, igen, AZ a játék, szerintem még az is élvezhetőbb a Paybacknél, amiben ha nem lenne ez a monetizációs marhaság, szívesen adnék rá akár egy hetest is.

Ne vedd meg újan. Komolyan mondom. Nézd végig YouTube-on, aztán szedd elő a Carbont, a 2005-ös Most Wantedet, vagy a 2012-es remake-et, de ezzel ne játssz. Használtan vedd meg valakitől, mert egy eladás csak tovább fogja késztetni az Electronic Artsot erre a szánalmas játékra a lootboxaival.

-V-

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Alapjaiban el lehet szórakozni a játékkal
+ Klisésen bugyuta a sztori, de emiatt talán szerethető lett
+ Nissan Skyline R34 GT-R V-Spec

Kontra:

– Szánalmas monetizáció…
– …aminek köszönhetően élvezhetetlenül repetitív a játékélmény…
– …és használtan sem venném meg magamnak emiatt


Kiadó: Ghost Games

Fejlesztő: Ubisoft San Francisco

Stílus: Autóverseny, arcade versenyzős játék

Megjelenés: 2017. november 10.

Need For Speed: Payback

Játékmenet - 0.8
Grafika - 8
Történet - 6.9
Zene/Audio - 8.1
Hangulat - 1.2

5

KÖZEPES

Így kell elrontani teljesen a játékélményt.

User Rating: 0.58 ( 2 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu