A Capcom fél év után eltávolította a PC-seknek „hazatelefonálást” igénylő DRM-et a Resident Evil 3 Remake-ből.
A Resident Evil 3 Remake április 3-án jelent meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra, illetve PC-re. Jill Valentine felújított, kibővített, de azért mégis hiányos kalandját egybe csomagolta a japán kiadó a Resident Evil: Resistance-szel, amit a Capcom a megjelenés után gyakran bővítget, de ez nem volt elmondható a Resident Evil harmadik részének felújított változatáról, holott abból például hiányzott a Mercenaries néven futó minijáték, amivel az eredeti PS1-es kiadásban (ami ’99-ben jött ki, de 2000-ben volt egy PC és egy SEGA Dreamcast, majd 2003-ban egy Nintendo GameCube port is) a zsoldosokkal (Carlos, Mikhail és Nikolai) kellett a vasúti kocsitól eljutni a raktárig (ami a játék első helyszíneként szolgált).
A Capcom végül nem adta hozzá a Mercenaries-t a Resident Evil 3 Remake-hez, és azóta eltelt fél év. Ennyi ideig szerződött le a japán kiadó a korábban a SecuROM DRM-et létrehozó Denuvo-val – ezt azért mondhatjuk, mert a SteamDB-n láthatjuk: a Resident Evil 3 felújított változatából a gépigényes (akinek nem a legújabb konfigja van, biztosan érzékeli az akadozásokat!) másolásvédelmet eltávolították, így biztosan jobb teljesítményre számíthatnak azok, akik nem konzolon játszanának – mivel a DRM már nyomokban sincsen jelen, a processzorra ilyen fajta terhelés nem hárul, így akár jobb beállításokkal is működhet a RE Engine-t alkalmazó játék, aminek emiatt kisebb lett az EXE fájlja, így pedig a memóriából sem eszik meg annyit mint eddig.
A Capcom legalább kiveszi a Denuvót a játékaiból, és ezzel sokkal jobb hozzáállással rendelkezik mint a Square Enix, ami egyrészt egy ingyenes játékban használja még mindig (!) (The Adventures of Captain Spirit), továbbá a 2018-as év egyik legborzasztóbb alkotásában is még mindig megtalálhatuk a játék esetében teljesen feleslegesen alkalmazott DRM-et (The Quiet Man). A Codemasters sem veszi ki a játékaiból, ahogy a Ubisoft sem.