Megtört a VR-lendület

A Steam hardveres felmérése alapján úgy tűnik, hogy a Half-Life: Alyx sem aratott olyan áttörő sikert, amivel megindulhat a virtuális valóság nagyobb mértékű terjeszkedése.

A Half-Life: Alyx megjelenése előtt a Steames hardveres felmérésben (ahol kb. két klikkel összeszedik a PC-nkről az adatokat; ez nem kötelező) az volt olvasható, hogy egy millió  volt a vizsgálatban részt vevő PC-kre kötve. Az új Half-Life megjelenése után ez a szám megduplázódott, így a VR-exkluzív Valve-játéknak volt hatása.

Volt, múlt idővel, és joggal: a szeptemberi felmérés adatai megérkeztek, és a március-április között látható növekedés nem folytatódott. A VR-terjeszkedés növekedése nem gyorsult fel, így továbbra sem nevezhetjük mainstream technológiának a VR-szemüvegeket. A Road to VR szerint 2,6 millió készülék volt a PC-kre kötve, és júliusban a Steam-felhasználók 1,93%-ka rendelkezett VR-technológiával. Augusztusban ez az arány 1,70% volt, úgyhogy hullámzásról beszélhetünk (júniusban 1,67% volt, szeptemberben pedig 1,88%), így az utóbbi fél évben számottevő növekedés nem történt.

Persze ebből komolyabb következtetéseket nem lehet levonni, és érdemes lenne 2021 végéig várni, hogy lássuk, hogy addigra hova jut el a VR-technológia, és akkortájt milyen arányban lesznek ilyen készülékek kötve a PC-re. Aztán azt se feledjük el, hogy a Valve Index, Gabe Newellék saját bejáratú készüléke készlethiányos volt, és persze a pénzügyi bizonytalanság mellett sem mehetünk el szó nélkül – egy világválság nagy valószínűséggel be fog következni, és akkor nem biztos, hogy VR-headset vásárláson fognak sokan gondolkodni.

De akkor is, ha nem mindenki vesz részt az opcionális havi hardveres felmérésben, az arány továbbra is kicsinek mondható. Másfél és két százalék között hullámzik a VR-jelenlét, ami miatt ki lehet mondani: a virtuális valóság terjeszkedésére még várnunk kell. Ahhoz olcsóbb technológia (és persze nem egy robosztus PC…) kellene. Az meg nem fog egyhamar megtörténni.

Forrás: PCGamer

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu