Menu

RIDE 4 – Motorom, a motor rom

TESZT – A RIDE harmadik része kiemelkedően jó volt szerintem (de azt még nem hivatalosan néztem meg… furcsán hangzik, tudom), így tényleg jogos lehet a kérdés, hogy a negyedik felnőtt-e a feladathoz.

 

 

Erre a válaszom az, hogy igen is meg nem is.

 

 

Kupák, pályák

 

A RIDE 4 nem vacakol, hanem kapásból játékost alkot természetesen kevés presettel, majd videó-, és hangbeállítások. Szerintem nyugodtan betolhatták volna a kezelési beállításokat is, mert a földönkívüli kezeim nem esnek a WASD-re versenyzés során. Aztán a játék szépen kidob Tsukubára egy motorral, és monsja, hogy szépen teljesítsük a három szintidő (arany, ezüst, bronz) egyikét. Nem viccelek: ennyire a mélyvízbe dob a Milestone. Ha megvan, kiválaszthatjuk, hogy melyik régióban kezdünk (Amerika, Európa, Ázsia), és mehet a menet.

Azon belül a regionális licencek mellett csoportos kupák vannak köbcentinként a Stock alatt, az Exhibitionben pedig további versenyek vannak (Stock alatt a Licence megnyitása kell az ottani versenyek megnyitásához, időmérő futamok, kapun áthaladások…). A három régióval összesen 24 kupa van (és egy kupához egy alkategória megnyerése is kell, és ott is minimum három verseny/kupa van), aztán a világligában van max. kilencven kupa, végezetül pedig a superbike liga vár. Ez mind a karrier, és a sima versenyek alatt is van időmérő és endurance is. Pályák: America alatt Canadian Tire Motorsport Park, Laguna Seca, Virgina International Raceway (itt is négy variánssal), Road America (2), Road Atlanta (3), Interlagos és Utah Motorsport Campus (4). Európában Brands Hatch (2), Cadwell Park (4), Donington Park (2), francia Riviéra (2), Imola (2), Magny-Cours, Monza, Mugello (2), Nürburgring Nordschleife (!), North West 200, Nürburgring GP (3), Oulton Park (3), Algarve (2), Snetterton (3), Southern 100, Imatra. Az Imatra-Southern-North West teljesen utcai versenyzést takar. Ázsiában pedig Kanto (2), Makaó, Okayama (2), Suzuka (3), Tsukuba, Sugo (2), és Philip Island (1). A Facebook-posztjuk szerint Daytona és az Ulster GP ingyenes DLC-ként, Valencia és Kyalami pedig fizetősként jön. A motorokat nem listázom, de tuningolni pontosan ugyanazokat az alkatrészeket lehet, ahogy 3-ban, a tükröket és a rendszámtáblákat levehetjük jobb teljesítményért.

 

Brutális fizika

 

A fizika nagyon keményen fejlődött, és ezzel a komolyabb játékosok felé nyitott. Legtöbbször a gumikopást sem lehet kikapcsolni még a legtöbb segítéssel sem, úgyhogy itt szépen meg kell tanulni mindent, és talán pont ezért van korlátlan számú rewind a játékban. A RIDE 4 a kanyarok levágását természetesen időbüntetéssel honorálja, és a licenctesztekben a minimális pályaelhagyásért is bukjuk az egészet. Emellett nem feledhetem el a napszakváltást is. Az endurance versenyek alatt nem lehetetlen az, hogy éjszaka zivatarban, villámcsapások közepette kell majd motoron maradnunk. S ha már endurance – új kategória, új stratégiákkal: ha gyorsan kopnak a gumijaink, alig maradunk pályán. Mikor megyünk ki, mennyi benzint töltünk a motorunkba? Nos, és akkor még a motorunkat és a bukósisakunkat is szerkeszthetjük, majd meg is oszthatjuk a többiekkel. A grafika nem rossz, de főleg esőben tűnik jónak, de cserébe meg is van a gépigénye, a hangok pedig hol jók, hol rosszak, és megvan az immerzió abban, amikor Imatrán 280-nal süvítünk. Többnyire jók. Háttérzene versenyek alatt nincs.

 

 

Licenc

 

A RIDE 4 nem a kezdőknek ajánlott. Ezt így, a legelején leírom. Nincs tutorial. Az, hogy ledob egy japán pályán aztán tessék menni, amíg bronzig nem jut a játékos, erősen demotiváló. Az is irreális, ahogy veszek egy motort, és nullkilométerrel csak féláron tudom tovább adni. Szóval, és az időmérős, licences dolgot meg kell csinálni, vagy a karriermód nagyon is korlátozott marad, mert bizony kellenek a kupák meg a pontok. Tehát, szerintem az amerikai harmadik licenc, a Laguna Seca szekció egy Harley Davidsonnal istentelenül könyörtelen. 1:19.300-at kell futni a bronzért. Én 1:22-ig jutottam. Ne feledjük, egy kerék részben a pályán kívül egyenlő a kudarccal, és nem lehet azonnal újrakezdeni, hanem meg kell várni öt, vagy mennyi másodpercig, hogy a pilótánk (aki persze továbbra is hirtelen a motoron terem egy zakó után) motorozik még, hogy aztán tényleg újra tudjuk kezdeni. És a következő tesztet nem tudom megnyitni, amíg az előzőn minimum bronzot nem futok. Mindegy, hogy milyen nehézségi szinten játszunk (százalékosan állíthatjuk 20%-tól a mesterséges intelligenciát), az idő ugyanaz marad. Ez pedig azt jelenti, hogy aki kőkemény motoros IRL, és aki billentyűzettel játszik első alkalommal, ugyanazt az időt kell, hogy megfussa. Ez pedig könyörtelen – mondhatná az olvasó, hogy akkor tessék gyakorolni, de nézzük már objektív módon: ez nem egy Souls-játék. Megvan a módja annak, hogy a profik és a kezdők egyaránt sikert arathassanak. Skálázott időmérés a fizikai beállításokhoz kötve – ez segítene. Úgyhogy aki motoros játékot szeretne, de kezdő, ne vegye meg a RIDE 4-et. Ezt így tisztán le kell írnom. Ajánlom a 3-at.

A RIDE 4-ben kevesebb motor van – ha jól számoltam, 17 motorgyártó 105 motorja (és annak variánsai) jutott be, ami a RIDE 3 30/250 számaihoz képest kevesebb. Talán pályákból is mintha kevesebb lenne, és az online multiplayer is mindössze 12 főt támogat. Úgyhogy ezekben a szempontokban visszaesést vélek felfedezni. A mesterséges intelligencia pedig nagyon brutális. A játék ebben a tekintetben véve is nehéz, és bizony ha az utukban vagyunk, lazán felöklelnek (!), és kanyarban is szépen leborítanak minket, igaz, mi is kiüthetjük őket büntetés nélkül – ez pedig hogy is mondjam, vicces.

 

 

Win 7

 

Akinek Windows 7-e van, ne aggódjon a Steamen feltüntetett 8.1-es igénytől. Szóval, nem kell félni, megy Windows 7-en is.

A játéknak tehát lesznek DLC-i is, és igen, a Milestone szűkmarkúságának köszönhetően ezúttal sem kaptam ezt meg, és konzolon van Special Edition kiadás is, amit a PC-n nagyon kihagynak, ami hogy is mondjam, eléggé unfair húzás. És akkor végül a pontszám. A sajtó nyolcasokkal dobta meg, én 7,5-essel zártam. A RIDE 3 is ennyit kapott, de amennyit előrelépett, úgy annyit vissza is. A visszajátszásokban a filmes croppolás nem kell, és ott van egy GoPro-szerű kameranézet, ami a játékmenetben nincs. Szóval kezdőknek nem ajánlom, a többieknek igen, ha nem zavarja őket a Gran Turismo-szerű licenctesztek. A játékot a Magnew biztosította számunkra, köszönjük.

-V-

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Pro:

+ Komoly fizikai fejlődés
+ Kyalami
+ Endurance versenyek

Kontra:

– Egyáltalán nem a kezdőkre van szabva
– A mesterséges intelligencia nem vesz minket figyelembe
– Kevesebb motor…? Supermoto…?


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: Motorverseny

Megjelenés: 2020. október 8.

TESZT - A RIDE harmadik része kiemelkedően jó volt szerintem (de azt még nem hivatalosan néztem meg... furcsán hangzik, tudom), így tényleg jogos lehet a kérdés, hogy a negyedik felnőtt-e a feladathoz.     Erre a válaszom az, hogy igen is meg nem is.     Kupák, pályák   A RIDE 4 nem vacakol, hanem kapásból játékost alkot természetesen kevés presettel, majd videó-, és hangbeállítások. Szerintem nyugodtan betolhatták volna a kezelési beállításokat is, mert a földönkívüli kezeim nem esnek a WASD-re versenyzés során. Aztán a játék szépen kidob Tsukubára egy motorral, és monsja, hogy szépen teljesítsük a három szintidő (arany,…
Szóval kezdőknek nem ajánlom, a többieknek igen, ha nem zavarja őket a Gran Turismo-szerű licenctesztek.

RIDE 4

Játékmenet - 7.2
Grafika - 7.3
Fizika - 8.4
Zene/Audio - 7.6
Hangulat - 7.5

7.6

Szóval kezdőknek nem ajánlom, a többieknek igen, ha nem zavarja őket a Gran Turismo-szerű licenctesztek.

User Rating: Be the first one !

Spread the love

NAPI COSPLAY BABE: Gears of War

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu