Menu

Phil Spencer kitálalt: a Bethesda-felvásárlás profitot fog nekik termelni

Több témában is nyilatkozott az Xbox-vezér a Kotakunak adott interjújában.

Az Xbox Series S-ről Phil Spencer azt mondja, hogy a megjelenéskor ebből mindegyik példány el fog kelni, és nagyobb lesz rá a kereslet, mint amit az előrendelések elbírnak, és ahogy a PlayStation 5-nél, úgy itt is az ellátási láncon múlik a piaci részesedés, de idővel az Xbox Series S ára nagyobb erővel fog bírni (ezzel a világválságra utalhatott), és ezért ebből a modellből hosszabb távon több fogy majd, mint a nagytesóból. Nos, és ezen a kisebb felbontás (és a játékméret redukálása) miatt a töltési idők is még gyorsabbak lehetnek. Hozzátette, hogy a fejlesztőknek több munkára van szüksége, ugyanis a Microsoft két eltérő specifikációjú konzollal jelentkezik, és ezt ő nem tagadja, de elmagyarázta, hogy a piaci terjeszkedés a célja ezzel. (A PlayStation 5-ből is két verzió van, de ott a különbség pusztán az Ultra HD Blu-ray meghajtóban rejlik.)

A Kotaku megkérdezte Spencertől, hogy visszajön-e a Microsoftnak a 7,5 milliárd dollár, amit a Bethesdát tulajdonló Zenimax felvásárlására költöttek azzal, ha a The Eder Scrolls VI nem jönne ki a Sony konzolján. Erre Spencer igennel válaszolt, de hozzátette, hogy a felvásárlás nem azért valósult meg, hogy a játékosokat megfossza a játékoktól. (Ezt majd meghallgatnánk újra, ha a The Outer Worldsből lesz folytatás, és nem jön ki PlayStation 5-re. Vagy ha a Starfield sem jönne már ki rá.) Éppen az ellenkezőjét szeretné, de azért aztán mondott egy olyat az xCloud és a Game Pass párosán túl, hogy nem akarja kiadni a játékokat azokon a platformokon, amiket ők nem támogatnak, hogy a megállapodásuk működjön nekik is. (Tehát konkrétan megcáfolta saját magát…?)

A Halo Infinite esetében pedig Spencer azt mondta, hogy Bonnie Ross, a 343 Industries főnöke dönt arról, hogy külön jelenjen-e meg a Halo Infinite kampánya és a multiplayer része, de biztosra akar menni abban, hogy a játékosok egy Halo-élményt kapnak. Megfontolná, de jó végeredményt és kivitelezést akar. Aztán megcáfolta azt, amit januárban Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője mondott – ő akkor még azt mondta, hogy a Microsoft játékai az új Xbox(ok) megjelenése után 1-2 évig cross-gen címek lesznek. Erre Spencer azt nyilatkozta, hogy erről (ahogy a Bethesdás címek PlayStationös megjelenéséről) címenként fognak dönteni. Átlátható menetrendet szeretne, hogy tisztán láthassuk, milyen játékok fognak még kijönni tőlük Xbox One-ra is.

Spencer szerint a Microsoft és a Nintendo kapcsolata nagyon jó, de nem érzi anyagilag fenntarthatónak, hogy egyesével megfontolják, hogy kiadjanak-e egy Xboxos játékot a Nintendo Switch-re. Ehhez egy teljes Xboxos ökoszisztémát szeretne, így például az Xbox Liveot és a Game Passt. Tehát amíg ezek nincsenek a Switch-en, addig nem nagyon lesz ilyen Xbox > Switch vándorlás. Végezetül pedig arról is beszélt, hogy a Rare készít-e még több olyan játékok, ami a klasszikus karaktereire épít. Spencer ezt a stúdiókra bízza, hogy mit csinálnak, de az újabb dolgokkal is szerinte sikeresek (pl. Sea of Thieves), és izgatottak az Everwild iránt is, ám a Battletoads is jó fogadatatásban részesült – szerinte a Diala jó munkát végzett a Rare-békákkal. Meg kell találni az egyensúlyt az új IP-k és a régiek (példaként a Crimson Skies és a Blinx visszatérését említette) között.

Majd meglátjuk, hogy a felvásárlásokkal mennyire tudja a Sony-t megszorongatni a Microsoft.

Forrás: Gematsu

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

NAPI COSPLAY BABE: Gears of War

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu