MOZI HÍREK – Nagy reményekkel indult a forradalminak kikiáltott Quibi, amelyen rövid, 5-10 perces „epizódokat” nézhettünk formabontó tévésorozatokból.
Közel kétmilliárd dollárt költöttek arra a streamingszolgáltatóra, amely hat hónapja indult és egy hónapja már el is próbálták passzolni valakinek. A „valakiből” azonban nem lett senki: egyetlen befektető sem látott potenciált az erősen veszteséges, „formabontó” szolgáltatásban. Külön blama a Quibi alkotóinak, hogy ráadásul mindezt egy olyan évben sikerült összehozni, amikor a koronavírus miatt teljesen kiüresedett mozik és eltünedező filmes premierek miatt a legtöbben csak otthon dekkoltak, más streamingszolgáltatók alkotásai előtt.
Hogy eleve mennyire életképes az a koncepció, hogy 5-10 perc alatt igazán tartalmas sorozatepizódokat prezentáljanak nekünk, az egy érdekes kérdés, de az biztos, hogy túl sokan nem bíztak ebben, hiszen nagy számban sem előfizetőket, sem befektetőket nem talált magának az igencsak költséges projekt.
Ráadásul a streamingszolgáltató által kínált rövid tartalmakat még tévén sem lehet megtekinteni, mobilon túl erős a szintén rövid videókat kínáló konkurencia: Snapchat, TikTok vagy Instagram. Végül hab a tortán, hogy még screenshotokat nem lehetett készíteni és megosztani, pedig ez biztos segített volna az elérések növelésében.
A Jeffrey Katzenberg, a DreamWorks Animation egykori vezérigazgatója által alapított Quibit, vesztét már sokan előre látták, hiszen eleve a megszokott egy hónap helyett három hónapig (!) lehetett ingyen használni, mégis, a kezdeti 910 000 felhasználóból csupán 72 000-en fizettek elő rá a próbaidőszak lejárta után.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!