Menu

Phil Spencer: több egyjátékos játék, több stúdió felvásárlás

Az Xbox-vezér padlóig nyomta a gázpedált – csak aztán le ne pördüljön a kanyarban a pályáról.

A GameReactor is interjút készített Phil Spencerrel, aki az utóbbi két évben elég szépen felvásárlásban kezdett. A 2018-as bevásárlókörút kezdete előtt még csak 8 stúdióból állt az Xbox Game Studios, de a Zenimax felvásárlásával a Bethesda is az övék lett, és az alá tartozó stúdiókkal már 23 tagú az XGS-család, ami még mindig bővülhet. Spencer szerint a Game Pass (ő sem nevezi Xbox Game Pass-nak… úgyhogy jó úton járunk azzal, ha elhagyjuk az Xbox kifejezést a nevéből) esetében sokan úgy gondolták, hogy ez egy jó modell, ha több játék-mint-szolgáltatás (games-as-a-service, angolul GaaS) típusú játék (pl. For Honor) érhető el a havidíjas rendszerben. Nem akar az Xbox-főnök egy olyan játékot, amit mindenki örökké játszik (példaként a World of Warcraftot említette), hanem olyan címeket akar látni a rendszerben, amiknek van eleje, közepe és vége is, hogy aztán a következő játéknak neki lehessen állni.

Spencer nemrég a Tell Me Why-t fejezte be (ezt nevezte meg példaként az egyjátékos, narratíva-vezérelt játékok közül) – szerinte az ilyen játékok erősíthetik az előfizetéses rendszerüket. Jobb mintha egy-két játék elvinné a játékosokat, és ehelyett sok címet látna a Game Passon, amiket sokan kipróbálnak. Támogatni kell a változatosságot (kell az online játékok mellett az egyjátékos alkotások is), és ez is lenne Spencer célja, majd kiemelte: legszívesebben ilyen játékokat szeretne az Xbox Game Studios csapataitól, mert idővel ezeket növelték meg organikusan úgy, hogy inkább multiplayer-vezérelte alkotások legyenek. (Példa? Halo.)

Spencer azt is kiemelte, hogy az Xbox 360 utolsó és az Xbox One első éveiben a Microsoft nem fektetett be megfelelően a stúdiói kreatív képességeibe. A játékfejlesztés szerinte sok időt igényel, ezért megfelelően finanszírozni kell ezeket. Akkor még ő volt a first-party stúdiók vezetője, úgyhogy ezt közvetlenül érzékelte, de akkor még nem volt olyan beosztásban, hogy ezen változtathasson. (Don Mattrick. Ő volt Spencer elődje. Elég ennyit mondani.) Amikor a Microsoft őt előléptette, az volt a cél, hogy a cég támogatása mellett átalakítsa az üzleti modellt, ami a tartalmakba történő befektetést priorizálja, mert tudja, hogy korán fizetni kell erre, hogy később kifizetődő legyen.

Hozzátette, hogy még a jelenlegi Xboxos játékkínálatban is van kifogásolni valója: kevés E korhatárbesorolású tartalom van (E = Everyone – korhatár nélküli), illetve nagy közösséghez szóló, kazuár tartalmakból is többet szeretne látni. Ez a bővítésében az első számú célja. A Game Pass terjeszkedésében pedig a minél több játékos elérése van a középpontban. Ezért jött az Xbox után a PC, majd a mobilos terjeszkedés, ugyanis egymilliárd Androidos telefon van a piacon. Ezután még mindig az iOS a cél, és a nagyobb PC-s kijelzőkre a streamelés is a Microsoft feladatai közé tartozik. Ezután megnézik, hogy hova tovább: okostévék, Chromebookok, Amazon FireTV-k, sok opciójuk van, és bár imádja a Switch-et és a PlayStationt is, de nem biztos, hogy Spencerék számára ők lennének a következő megcélozandó fogyasztói csoport… de ők nyíltottak a tárgyalásra.

Úgyhogy Phil Spenceréknek vannak ötleteik. Nem is kevés.

Forrás: WCCFTech, Gamesindustry

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

NAPI COSPLAY BABE: Cammy (Street Fighter)

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu