Phil Spencer, az Xbox-vezér szerint át kellene gondolni az előrendelés rendszerét.
Spencer a Dropped Frames podcasten azt mondta, hogy kb. az összes Xbox Series X-et és Xbox Series S-t elő is rendelték, és tudja a Microsoft, hogy milyen készlettel számolhat az év végéig: több igény van a konzolokra, mint amennyit a redmondiak biztosítani tudnak, és emiatt előre is elnézést kért, mert a következő néhány hónapban is hasonló helyzet fog fennállni. Az ellátáslánc tekintetében pedig az most a kérdés, hogy mit tudnának tenni, hogy több készletük legyen.
Spencer elismerte, hogy az előrendelésnek egy pozitív eseménynek kellene lennie, de ez nehéz (főleg akkor, ha egyszerre rengetegen akarnak vásárolni valamit). Kifogynak a készletek néhány óra alatt, és fel is teszik maguknak, hogy mi volt ebben a jó, ugyanis sokan frusztráltak emiatt (ha nincs szerencséjük). A játékiparnak ezt át kellene gondolnia, mert az előrendelés helyzete nem a legjobb, és a forgalmazókkal is le kell ülniük emiatt beszélgetni. Dühösek az emberek, mert Xboxosak szeretnének lenni, de lemaradtak. Egyre több konzolt gyártanak, de ezzel is úgy érzi, hogy az emberek közül sokan csalódtak – ezen pedig változtatni szeretne.
Az Xbox Wire-n pedig Andrew Goossen (az Xbox egyik technikai embere) és Jason Ronald (a programmenedzsment rendezője) gratulált az AMD-nek, mert ők bemutatták az RDNA 2 „Big Navi”-t a Radeon RX 6800 és RX 6900 videókártyákkal. Már másfél évtizede közösen dolgozik a Microsoft és az AMD, és az Xbox Series duóban bizony az RDNA 2 architektúrát is alkalmazták, nem csak az AMD Zen 2-es processzorjait, kiemelve, hogy csak az Xbox Series X és az Xbox Series S használja ki teljes hardveres támogatással az RDNA 2 képességeit.
A két konzol fejlesztésének kezdetén tudta jól a Microsoft, hogy a következő évtized videojátékos innovációit alapozzák meg PC-n, konzolon és a felhőben egyaránt, és emiatt tudták, hogy az RDNA 2-t mindenféleképpen teljesen támogatniuk kell. Ezt pedig az AMD-vel meg tudták valósítani, és a konzolokban hardveresen gyorsított gépi tanulást is találhatunk, amivel az NPC-k intelligenciája jobb lehet, az animációk életszerűbbek lehetnek, és a gépi tanulással megvalósított felbontásemelés a látványt is javíthatja. Nem tudjuk még pontosan, hogy mikre számíthatunk, de a változó rátájú árnyaló technika (VRS – variable rate shading) nem nagyon lett megemlítve a PlayStation 5 esetében, persze ők saját megoldással jelentkezhetnek.
Az Xbox Series X és az Xbox Series S világszerte november 10-én startol el.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!