A francia kiadó szerint a jelenlegi koncepcióval nem tudják a next-gen konzolok teljesítményét a lehető legjobban kihasználni.
Gavin Whitlock, a Watch Dogs: Legion vezető programozója a WCCFTech-nek elmondta, hogy nagyon sok korlátozást kell figyelembe venniük, hogy a nyílt világú játékok futhassanak egy HDD-n (azaz a PlayStation 4-en és az Xbox One-on). Az, hogy képesek a modelleket és a textúrákat valós véletlenszerű hozzáféréssel (random-access) megfelelő, „éppen időben” megközelítéssel betölteni, segít nekik feltölteni a konzolok memóriáját azzal, amit éppen a képernyőn látunk, és nem azzal kell a RAM-ot megpakolni, amit hamarosan látni fogunk. Magyarul: a next-gen konzolokon nem kell „előre tervezniük” a sebességhiány miatt.
Whitlock szerint ez nagy hatással van a látvány változatosságára és összetettségére az általuk létrehozható világban. A Watch Dogs: Legion esetében szorosan együttműködött a Ubisoft Toronto a Sony-val és a Microsofttal a töltési idők optimalizálása miatt, de a jövőben a nyílt világok alkotásának módját újra kell gondolniuk, hogy a next-gen konzolok innovációira építve fejlődhessenek. Őt lenyűgözte a több CPU, és szeretnének összetettebb szimulációkat és több életet adni a világaiknak – de ehhez processzorteljesítményre van szükség, a Ubisoft pedig azon dolgozik, hogy a mesterséges intelligencia, az animáció és a fizika szimulációja valósabb lehessen – Whitlock örülne, ha a játékosok cselekedetei jobban hatnának a játékok világára és azok lényeire.
Whitlock szerint a fejlesztők még csak most láttak hozzá a ray tracingre (sugárkövetésre) képes hardveres fejlesztéseknek, és a technológiát többet fogják használni, hogy a megvilágítás dinamikusabb és valósabb lehessen. Egy innovációval teli időszaknak néznek elébe, és ő is alig várja, hogy milyen új megközelítések valósulhatnak meg a PlayStation 5-ön és az Xbox Series X-en.
Ez egyfajta védekező nyilatkozatnak tűnt: mintha időt kért volna arra, amíg a Ubisoft tényleg valódi next-gen nyílt világokat alkot a játékaiban. A Watch Dogs: Legion (ami Európában november 10-én Xbox Series-en, november 19-én pedig PlayStation 5-ön is elstartol) tehát még nem lesz annyira next-gen.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!