TESZT – Bárkiből hacker lehet, bárkit irányíthatsz, csak verbuválnod kell. Nagyon sokféleképpen meg lehet közelíteni a nyílt világú játékot, de ez az ötlet igazán újszerű. Egyértelműen a Watch Dogs Legion vonzereje, még akkor is, ha azért a Ubisoft hackeres játéksorozatának következő része koránt sem tökéletes.
A Watch Dogs: Legion legújabb részében otthagyta az Egyesült Államokat egy európai környezet kedvéért. Ezúttal London nyüzsgő nagyvárosában járunk, Watch Dogs: Legion oda követi a DedSec nevű hacker csoportot, mely szervezet ezúttal a neve tisztázásáért küzd. A Parlament elleni terrortámadás után a DedSec-et hamisan vádolják, mint elkövető felet, ami szigorúbb felügyeleti törvények elfogadásához vezet, és London lakosságának nagy része a DedSec-et terrorista csoportnak tekinti.
Itt bárki hacker lehet
A Watch Dogs: Legion fő témája, hogy gyakorlatilag bárkiből hacker lehet. A sorozat korábbi részeivel ellentétben a Watch Dogs: Legionnak nincs meghatározott főszereplője. Ehelyett a játékosok gyakorlatilag bármely NPC-t beszervezhetik, akikkel találkoznak, és bárkit irányíthatnak, bárkiből hős lehet.
Azáltal, hogy bárkit irányíthatunk, a Watch Dogs Legion tényleg továbblépett a saját árnyékán. Igazi újdonságnak számított, amikor Aiden Pearce-szel az eredeti játékban először tudtunk bárkit szkennelni és feltörni az adataikat, felfedve az egyedi polgárok adatait. Ez azonban csak vicces volt egy ideig, a játékmenetet alapvetően nem befolyásolta. A Watch Dogs: Legionban az adott karakter foglalkozása és hobbija közvetlenül másféle élményt nyújt a játékmenet tekintetében.
Ha például az általunk irányított NPC építőipari munkás, akkor toborzásukkal szögfegyvert, valamint személyes rakományrepülőt kaphatnak, amelyet bármikor előhívhatunk, hogy felrepüljünk vele. Ez azt is lehetővé teszi, hogy a játékosok beléphessenek az építőmunkásokra korlátozott területekre anélkül, hogy be kellene lopakodniuk és el kellene bújniuk valamilyen fedezék mögött.
Újoncok
Ennek köszönhetően igazán akkora nagy durranás a Watch Dogs: Legion. A végigjátszásom során tapasztaltam, ahogy egy Albion tiszt (a Watch Dogs: Legion militarizált rendőrsége) zaklatja az embereket a forgalmas utca sarkán. A foglalkozása révén nyilván negatívan vélekedett a DedSecről. Miután átvizslattam a profilját, rájöttem, hogy valaki zsarolja néhány személyes adattal. Elmentem és megtaláltam a zsarolót, töröltem a fájlokat, így már nem volt hatalma az említett albioni milicista felett. Miután megtudta az illető, mit tettem érte, már nem volt negatív a DedSec-kel szemben. Ezután felvehettem a hacker csoportba.
Ez az Albion-tiszt lett a Watch Dogs: Legion kampány küldetéseim egyik kulcsfigurája. Egyszerűen besétáltam bármelyik fokozottan védett létesítménybe, csak természetes módon kell viselkednem, hogy megőrizzem a fedezékemet. Teljesen megváltoztatta azt a módot, ahogyan bármilyen albioni küldetésekhez viszonyultam.
Igazából emiatt ütős a Watch Dogs: Legion. A franchise mindig megadta a játékosoknak a választás hatalmát: akár Rambóként végiglövöldözhettük magunkat (és az első részben ez sokszor muszáj is volt), vagy teljesíthettük ugyanazt a küldetést anélkül, hogy beléptünk volna egy korlátozott területre, vagy bárkinek kárt okoztunk volna. Az, hogy most bárkit irányíthatunk, ezt a koncepciót a köbre emeli. Állandóan váltogattam az DedSec ügynökeimet, az alapján, hogy melyik volt a legalkalmasabb egy adott küldetéshez.
Emellett lenyűgözőnek találtam a Watch Dogs: Legion permadeath módját is. A játékosok ezt bekapcsolhatják, ami azt jelenti, hogy minden harcban elpusztított operátor örökre eltűnik. A tét növelése érdekében a játékosok bekapcsolhatják az Iron Man módot is, amely a kampányt átjárja. Ha az összes operatív személyt megölik, és senki sem marad, akkor game over. Az Iron Man játékmód játék ugrásszerűen megemelte a tétet, mivel nem engedhettem meg magamnak, hogy óvatlan legyek, amikor bármelyik küldetés helyszínéhez közeledtem.
Oly sok karakter, de senki sem emlékezetes
Ami a karaktereket illeti, a játék óriási varázsa tehát, hogy mindenki máshogy viszonyul az adott, általunk irányított karakterhez és ez az egyszerű járókelőkre is igaz. A híres streamereknél például a járókelők ilyeneket mondtak: „Óriási rajongó vagyok!” vagy: “Szeretem a munkádat!” Amikor Albion-tisztként sétáltam, a többi milicista rám bólintott, vagy megkérdezte, hogy telik a napom. Ugyanezek a tisztek meglöknének vagy megpróbálnának letartóztatni, ha túl közel kerülnék különböző más operatív szereplőként. Ez a részletekre való ügyelés hatalmas plusz a játékban.
Ugyanakkor bármennyire nagyszerű játékmechanika is ez, a történet ezáltal elég semmilyenné válik. A Watch Dogs előző részeiben (főleg az elsőben) azért érzelmileg is involválódtunk karakterek történetében, itt ez egyáltalán nem igaz. A Watch Dogs: Legionban nehéz személyesen kötődést kialakítani bármelyik szereplőhöz, mivel lényegében NPC-k, akiket irányíthatunk, ezáltal érzelmileg teljesen hidegen hagyott a sorsuk a korábbi játékokkal ellentétben.
Nem segít az sem, hogy sok az újrahasznosított arc a játékban, ezáltal további szereplőknél még inkább megszűnik az egyéniség érzése. Ezt tovább rontotta az kissé robotszerű arcanimáció és borzasztóan béna frizura és szakállgrafika.
Kütyük és fegyverek
A Watch Dogs játékmenete: A Legion ismét egyensúlyt jelent a hagyományos lőfegyverek és a technológia között. A játékosok feltörhetnek fényképezőgépeket és drónokat, hogy zárt ajtók mögé kerüljenek, és célokat teljesíthetnek vagy helyszíneket fedezhetnek fel. A Legion emellett egy vadonatúj, vezérelhető modult ad a hacker-sorozathoz – a spiderbotot. Ez a nyolclábú robot behatolhat korlátozott helyekre és feltörheti például a különféle áramköröket, sőt, még akár ellenségeket is elintézheti. A Spiderbot hamar a kedvenc eszközöm lett a Watch Dogs: Legion-ban, mivel a karakteremet inkább távoltartottam a veszélytől, hagyva, hogy a botok és a drónok essenek esetleg áldozatul.
Ami a fegyvereket illeti, a játékosok nem fognak többé boltba menni és megvásárolni az általuk választott felszerelést. Ehelyett az operatív munkatársaknak mind saját személyes fegyvereik vannak és nem kell azzal foglalkozni, hogy újakat vegyünk. Például a titkos kém, akit a csapatomhoz toboroztam, hangtompítós pisztolyt használt, amelyhez más módon nem férhettem hozzá. Ez arra is ösztönzi a játékosokat, hogy újabb és újabb karaktereket vegyenek fel soraikba.
Éljen a forradalom!
London nyílt világában a játékosok különböző városrészekre osztva találják meg a várost. Minden városrésznek különféle „felkelési feladatai” vannak, amelyek révén a DedSec egyre népszerűbbé válik. E feladatok közé tartozik a propagandakijelzők szabotálása, a bizonyítékok fényképezése vagy letartóztatott szabadságharcosok megmentése. Az összes felkelési feladat elvégzése különleges toborzási küldetést nyit meg, melynek révén egy újabb, különleges tagot vehetünk fel. Ezek az ügynökök ritka bónuszokkal járnak, például egy rakétákat lövöldöző autó vagy egy személyes támadórepülő.
A városrészek és azok későbbi feladatai a Watch Dogs: Legionban átveszik az Ubisoft közös nyílt világú formuláját. Területenként azonban csak 3-4 feladat van, így soha nem érzem úgy, hogy iszonyatos munkát kellene elvégeznem, csak azért, hogy több pontot világítsak meg a térképen, mint ami például az Assassin’s Creedekre volt jellemző. Ráadásul a városrész átállításával a térség polgárai jobban szeretik a DedSec programot, így megkönnyítve az új operatív munkatársak felvételét.
Offline
A Watch Dogs: Legion kétségtelenül a legszórakoztatóbb és legizgalmasabb része a sorozatban. „Játssz bárkivel” valóban rengeteget hozzáad a játékélményhez, és valóban beváltja a játék korábban hozzáfűzött ígéretét. A kampány szolid, bár érzelmileg nem kötődünk az eléggé semmilyen történethez és hiányoznak a korábbi részek kiemelkedő karakterei. A Watch Dogs: Legion egy remek szórakozás, és nagyszerű folytatása a Ubisoft hacker-sorozatának – még akkor is, ha a narratíva ezúttal a legkevésbé lényeges benne.
-Zardoz-
Sziasztok! Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patron adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!
A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!
Pro:
+ London városa gyönyörű és sok a szórakoztató tennivaló
+ A térképek kidolgozása elsőrangú, többféle alternatívával oldhatjuk meg a küldetését
+ Bármely állampolgárt toborozhatunk
Kontra:
– Elég semmilyen történet
– Az autóvezetés továbbra is a Watch Dogs élmény leggyengébb része
– Semelyik karakterhez sem viszonyulunk erősen érzelmileg
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft
Stílus: open-world akció-kaland
Megjelenés: 2020. október 29.
Watch Dogs Legion
Játékmenet - 9.4
Grafika - 8.4
Történet - 6.2
Zene/Audio - 8.2
Hangulat - 8.2
8.1
KIVÁLÓ
A Watch Dogs: Legion kétségtelenül a legszórakoztatóbb és legizgalmasabb része a sorozatban. „Játssz bárkivel” valóban rengeteget hozzáad a játékélményhez, és valóban beváltja a játék korábban hozzáfűzött ígéretét. A kampány szolid, bár érzelmileg nem kötődünk az eléggé semmilyen történethez és hiányoznak a korábbi részek kiemelkedő karakterei. A Watch Dogs: Legion egy remek szórakozás, és nagyszerű folytatása a Ubisoft hacker-sorozatának – még akkor is, ha a narratíva ezúttal a legkevésbé lényeges benne.