Az Insomniac Games nem akar bajt okozni az ilyen-olyan hátránnyal küzdő játékosoknak, így az új Pókember-játékban is sok olyan funkció lesz, ami segíteni fog nekik.
A Twitteren közöltek egy olyan listát, ami listázza, hogy a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales milyen kisegítő opciókkal jön. Lehetőségünk lesz a QTE-ket (quick time event, nyomd meg időben a gombot, amit a játék kér – pl. a Resident Evil 4 használta nagy szeretettel ezt…) automatikusan teljesíteni, a gombok rövid ideig tartó lenyomását átváltani lenyomva tartásra, egyszerre akár három pókhálót lőhetünk ki, a hálólengető és a parkour mozgási módok között egy gombbal (vagy azt lenyomva tartva) válthatunk, de az üldözött célpontok sebességét is lassíthatjuk: így több ideig tart, míg ők elmenekülnek; az R3-at lenyomva automatikusan a célpont felé fordul a kamera is.
A Venom módot is egy gombbal aktiválhatjuk (vagy itt is elég lenyomva tartani azt), az automatikus célzást erősebbé tehetjük, megnövelhetjük a támadások elől történő eloldalazásra használható időt, a kontroller gombkiosztását is módosíthatjuk (ha a presetek nem tetszenek). Az alapból a D-Padon a bal és a jobb gombra olyan mozdulatokat is tehetünk, amik alapból több gomblenyomást igényelnek. A puzzle-k megoldása során nyíltan segíthet nekünk a játék, a kontroller rezgését is módosíthatjuk, hogy a hangos és vizuális elemek mellett így is jelezzen nekünk a játék, a kameramozgatást tükrözhetjük vízszintesen és függőlegesen is (lefele nyomjuk, felfelé mozog pl.), PlayStation 5-ön pedig az adaptív ravaszokat is módosíthatjuk – így a DualSense-en az R2 és L2 dinamikusan változtatja az ellenállást a közlekedés során.
Miles Morales mögé automatikusan befordul a kamera a pókhálós-lengős mozgás során (az épületek között hálózgatva), a harcok alatt pedig hasonlóan beállíthatjuk, hogy az ellenfeleket láthassuk, sőt, a következő pontunk felé is beforgatható a kamera, ha erre is szükségünk van. A HUD bal alsó sarkában pedig bekapcsolhatóak az irányítással kapcsolatos gyorstippek. A jobb alsó sarokba a minitérképet tehetjük, és a képernyőnk jobb oldalára pedig a bűnesetekkel kapcsolatos értesítéseket rakhatjuk. Az UI Parallaxing kikapcsolásával a HUD és a pause menü elemei a képernyőn maradnak.
Beállítható a következő célpontunk ikonjának és kijelzésének mérete, a HUD-nak háttérszínt adhatunk, bekapcsolhatjuk a feliratokat, módosíthatjuk azok méretét és színét, megadhatjuk a háttérszínüket, és a beszélő személy nevét beszínezhetjük. Kényszeríthetjük az angol szinkront, ha olyan támogatott nyelven fut a konzolunk, amire a Sony és az Insomniac készített egy szinkront, a kontroller hangszórójából bizonyos hangeffekteket játszhat a játék, és az ASL narráció is megemlítendő: a feliratozott amerikai jelnyelv narrációt is kaphat. A JJJ (J. Jonah Jameson) podcasteket automatikusan lejátszhatja nekünk, ahogy Danikáét is, a HDR-t is bekapcsolhatjuk az ezt támogató kijelzőkön, bekapcsolható egy nagy kontrasztú pókérzék (Spider-Sense) hatás, és a shaderes, kontrasztos opciók is ott vannak. Vannak presetek is, így például egy színű lehet a hősünk, vagy az ellenfelek, esetleg a bajtársak is.
Ez nem rossz. A Marvel’s Spider-Man: Miles Morales PlayStation 5-re és PlayStation 4-re is november 19-étől lesz errefelé elérhető.
Forrás: PSL
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!