Ma van Kínában a „Szinglik Napja”: a világ legnagyobb vásárlós napja

TECH HÍREK – 11.11: tehát november 11-én tartják Kínában a “光棍节”-t, vagyis magyarul a „Szinglik Napját”. Ez gyakorlatilag olyan vásárlós nap, mint a Black Friday. Bár egyedülállókról nevezték el, de persze nem csak nekik szól.

Ezt a dátumot azért választották ki, mert az 1-es szám egy „magányos faág” (光棍 ), ami kínai internetes szleng kifejezés az olyan szingli férfiakra vonatkozóan, akik nem házasodnak meg, így nem tudnak újabb „ágakat adni” a családfához.

A négy „1”-es egyben az egyedülállók demográfiai csoportjára is utal. Az ünnep ironikus módon a kapcsolatok megünneplésének népszerű dátumává is vált („egyedülállók párosítása” céljából), 2011-ben ezen a napon Pekingben több mint 4000 házasságot kötöttek, ami jóval meghaladja a napi 700 házasság átlagát.

Az ünnep ugyanakkor a világ legnagyobb fizikai kiskereskedelmi és online vásárlási napjává vált. Csak az Alibaba eladásai ezen a napon meghaladták a 213,5 milliárd jüant (átszámítva ~ kilencbillió, tehát 9.000.000.000.000 forintot) 2018-ban Szinglik Napja során, 2019-ben az Alibaba egy közleményt adott ki, amely szerint az egész rendezvény árbevétele 268,4 milliárd jüan (~11 billió forint) volt, ami 26% -os növekedést jelent az előző évhez képest.

Az egyedülállók napja a Nanjing Egyetemen kezdődött, még 1993-ban, majd számos más egyetemre is kiterjedt. Azért is választották a négy „1” -ből álló november 11-ét (11/11), mivel ez a szám négy magányos „1-est” is képvisel.

Számos magyarázat van arra nézve, hogy a Szinglik Napja fesztivál miből alakult ki. A legszélesebb körben elfogadott elképzelés az, hogy az ünnep a Nanjing Egyetem kollégiumi kultúrájából nőtt ki. Az egyik eredettörténet az, hogy 1993-ban a Nanjing Egyetem kollégiumának négy férfi hallgatója találta ki, miközben arról beszélgettek: hogyan tudnának elszakadni a szingli élet monotonitásától, és közösen megállapodtak abban, hogy november 11-én a „egyedülálló lét” tiszteletére ilyenkor különféle eseményeket és ünnepségeket rendeznek. Ezek a tevékenységek aztán elterjedtek az egyetemen, és kikerültek a szélesebb kínai társadalomba is. Mindezt a közösségi média csak még hatványozottabban felerősítette és az „ünnepnap” egyre népszerűbbé vált a kortárs kínai kultúrában és a társadalomban egyaránt. Eleinte csak „Legénynapnak” hívták, mivel kezdetben az egyedülálló férfiakhoz kötődött, azonban ma már mindkét nem széles körben ünnepli.

Az esemény napjainkban egy nem hivatalosan elismert munkaszüneti nap Kínában, és egyben a világ legnagyobb offline és online vásárlási napja is, mely napon a nagykereskedelmi, online és offline áruházláncok mesés bevételeket produkálnak.

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here sincs 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu