Lootboxok: újabb amerikai polgári peres eljárás az Electronic Arts ellen!

A hollandok után már az amerikaiak sem szívlelik olyannyira a lootboxokat (és azokat az Electronic Arts előszeretettel használja…).

A három felperes (Jason Zajonc, Danyael Williams, illetve Pranko Lozano) azzal vádolja az Electronic Artsot a Kalifornia állam északi körzetében benyújtott vádiratában, hogy a kiadó a Dynamic Difficulty Adjustment (magyarul dinamikus nehézségi szint-finomhangolás, innentől DDA-ként rövidítve) technológiáját használja a Madden NFL, a FIFA, és az NHL játékaiban már 2017 óta. A trió úgy véli, hogy a kiadó hazudik a technológia felhasználási okaról.

Az Electronic Arts ugyanis azt mondja, hogy ezzel a mesterséges intelligencia játék közben finomhangolja a nehézségi szintet, hogy a játékosok tovább játsszanak a játékkal, de a felperesek szerint inkább több loot boxot (Player Packot) akarnak eladni ezzel, mert a még magasabb szintű karakterek sem teljesítenek úgy, ahogy papíron kellene, és ezzel késztetik a vásárlásra a játékosokat. A vádirat szerint az EA anélkül használja a DDA-t, hogy erről tájékoztatná a játékokat, kiemelve, hogy a kiadó korábban letagadta a használatát a megemlített játékok esetében is.

Ez pedig a három felperes szerint egy soha véget nem érő ciklus, ami az Electronic Artsnak (anyagilag…) kedvez az EA Sports játékainak kárára, mert a nehézségi szintet finomhangoló mechanikák alapján a játékosok úgy hiszik, hogy a csapataik képessége rosszabb, mint amire azok ténylegesen képesek, és ezzel bátorítja a kiadó a lootboxok/Player Packok vásárlására őket, így a játékosok képessége nem olyan befolyásoló tényező, mint a vásárlások során szerzett pakk(ok). Így a felperesek szerint az Electronic Arts cselekedetei megsértik a kaliforniai törvényeket (pl. a fogyasztóvédelmi, a félretájékoztatásra vonatkozó, vagy az unfair versengésről szóló törvényeket). Ezért ők azt szeretnék, hogy az Electronic Arts ne legyen félrevezető a Player Packokkal és kártyákkal, indítson egy valódi hirdetési kampányt, plusz térítse vissza a költségeket, amik a játékosok számára ebből fakadóan adódtak.

2017-ben egy olyan szabadalmat védetett le, ami a matchmaking algoritmusáról szól: ez is hasonlóan arra törekszik, hogy a játékosok tovább játsszanak, és ezzel kapcsolatosan is kritika merült fel a lehetséges mikrotranzakciós kanyar miatt. Viszont nem tudjuk, hogy az EA tényleg használja-e ezt a technológiát vagy sem. A kiadó most a kaliforniai szerencsejátékra vonatkozó törvények miatt már peres eljárás folyik Kaliforniában, és Kanadában is hasonló helyzetben van a jogosulatlan, illegális játékrendszer miatt, ami a lootboxoknak „köszönhető”.

Az Electronic Arts rövid közleménye, hogy megalapozatlan állításokról van szó, amik a játékaikat nem képviselik megfelelően, ezért védeni fogják álláspontjukat…

Forrás: Gamesindustry

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu