Menu

PlayStation 5: lesz VRR is az új konzolon

Addig pedig az OCD-vel rendelkezőknek nem javasoljuk, hogy a DualSense hátulját nézzék gyakran, mert nekik is feltűnhet valami.

A VRR, angolul variable refresh rate, magyarul kb. változó képfrissítési ráta a PC-sek számára már 2019 óta elérhető a Windows 10-en, és ez azért is hasznos, mert ezzel a megoldással sokkal gördülékenyebbnek érzékelhető a játék, és nem lesz annyira gyakori a képtörés sem, szóval nem nagyon lesznek olyan zavaró dolgok a képernyőnkön, amire akarva-akaratlanul is odapislantanánk.

A PlayStation Blogon található, hivatalos, részletesnek is nevezhető kérdezz-felelekben a Sony megerősítette, hogy a PlayStation 5 hardvere támogatja a VRR-t, mégpedig a HDMI 2.1-es kapcsolaton keresztül. De – ahogy a külső SSD-ken tárolható játékok esetében is – még várnunk kell arra, hogy ezt ki is használhassuk, ugyanis a cég szerint itt is csak egy későbbi PS5  firmware frissítés után lesz erre képes az új konzol, de persze VRR-képes kijelzőket, tévéket kell használni. Itt is tehát érdemes lesz türelmesnek lenni – de legalább ezzel a konzol később új erőre fog kapni ilyen-olyan értelemben véve is. (Pl. a natív 1440p támogatás is így juthat majd be.)

Akinek esetleg már megfordult a kezei között legalább az új DualSense kontroller, megfigyelhetett valamit rajta. Ted Timmins, a Far Cry 6 dizájnrendezője a Twitteren írt arról, hogy felfedezte a Sony egy kisebb bakiját. Ez nem okoz a konzolban bugokat (van annak elég baja, erről van szó mostanában), hanem csak esztétikailag lehet zavaró, meg azokat idegesítheti, akik OCD-sek: a Sony logóját ugyanis megközelítőleg egy milliméterrel a középponttól arrébb tették, és egy fokkal eldöntötték. Timminset ez jobban zavarja, mint kellene. Erről amúgy Darryn Bonthuys, a GameSpot írója is beszélt: a kontrolleren a kelleténél kissé balra található a cég logója.

Szerencsére nem a kontrollerünk hátulját szoktuk nézni a játékmenet közben, így ez annyira nem is biztos, hogy feltűnt eddig a DualSense-et beszerzőknek, de azért félve is, ám megkérdeznénk: ezt hogyan hozta össze a Sony?

Forrás: Twitter, PS Blog

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

NAPI COSPLAY BABE: Cammy (Street Fighter)

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu