A PlatinumGames-től elszegődött M-Two szerepét pedig állítólag jelentősen csökkentették…
Már tavaly áprilisban beszámoltunk arról, hogy az M-Two (az ex-Capcomos tagokból alakult PlatinumGames-től eljött fejlesztők csapata, ami már a Resident Evil 3 Remake-en is dolgozott) lehet a főszereplő a Resident Evil 4 Remake mögött. Ez a helyzet állítólag megváltozott: a VGC arról ír, hogy a Capcom inkább mégsem bízná külsős fejlesztőkre Leon európai túráját, hanem házon belül készítené el a többszöri reboot után végül 2005-ben először Nintendo GameCube-ra megjelent játék új iterációját…
A Capcom Consumer Games Development Division 1, tehát lényegében az első számú belső stúdió áll már a Resident Evil 4 Remake mögött, és ezt a VGC a témában jártas forrásaira hivatkozva állítja. A remake-en az M-Two állítólag már 2018 óta dolgozott, viszont a 2020 végén megtörtént projektfelülvizsgálat után a japán kiadó úgy határozott, hogy a Tatsuya Minami vezette csapattól elveszik a projektet, így az M-Two szerepét alaposan megnyirbálták Leon és Ashley sztorijával kapcsolatban.
Az indoklás emögött az, hogy az M-Two a lehető leghűbb akart maradni az eredetihez, miközben a Capcom csapata másképp gondolkodott: ők inkább az eredeti játék által inspirált irányzatot szerettek volna, de egyedi csavarokkal, ha a játék funkcióira, környezetére és történetbeli elemeire gondolunk. (Erre mondjuk példa Mr. X szerepe a Resident Evil 2 Remake-ben.) Ez pedig azt jelenti a VGC szerint, hogy a Resident Evil 4 Remake az eredetihez hasonlóan rebootot kapna (igaz, csak részben… de ne feledjük, az első RE4 koncepcióból Hideki Kamiya megvalósította a Devil May Cry-t!), ami akár 2023-ig (!) is eltolhatja a megjelenési dátumot. A site azt állítja, hogy a Resident Evil 2 és a Resident Evil 3 modern elképzelése is hasonló átdolgozáson esett át a háttérben a fejlesztés során.
A Capcom természetesen nem nyilatkozott, mi pedig itt kiemelnénk, hogy ez nem hivatalos. Ettől függetlenül ez a helyzet nem valami jó.
Forrás: Gematsu