Hátráltató tényezőként kezeli az Xbox Series S-t a The Riftbreaker fejlesztője

Paweł Lekki, a The Riftbreakert fejlesztő Exor Studios egyik vezetője szerint a memóriakorlátozás nehézzé teszi a csapat helyzetét.

A The Riftbreaker indie játék ellenére saját engine-nel rendelkezik majd (Schmetterling 2.0), sugárkövetéses árnyékokkal és megvilágítással, továbbá változó rátájú árnyalással is egyfajta technikai meglepetés lehet belőle. A WCCFTech-nek Lekki kimondta, hogy számukra az Xbox Series S igenis több munkát, sőt, korlátozásokat eredményezett.

Lekki szerint az Xbox Series S további optimalizálást igényel. A stúdió képes volt gond nélkül megvalósítani Xbox Series X-re a The Riftbreakert, ami – és itt Todd Howard szófordulatát idézte – „egyszerűen csak működik”, miközben a „kistesóra” tovább kell a játékukat optimalizálni. Szerinte nem kell sok munka ahhoz, hogy az Xbox Series S-en jól fusson 1080p felbontáson (sokszor mondtuk már, hogy nem mindenki használja ki a konzol 1440p-s plafonját – tessék egy újabb példa rá).

Lekki úgy látja, hogy az architektúra (Xbox Velocity) révén majdnem megegyező a processzor teljesítménye a két Xbox Seriesben, és a grafikai effektek beskálázása sokkal könnyebb, mintha ezt a játékmenet esetében kellene megtenni. Sok esetben a rendelkezésre álló memória meghatározó tényező például a játék világának mérete esetében, vagy akkor, ha azt kell eldönteni, hogy egyszerre mennyi dolog történjen a játékban. Az Xbox Series S-ben levő memória a teljes konzolgeneráció számára meghatározó (a legkisebb közös nevező-faktor miatt: a leggyengébb platformon kell működnie, mielőtt máshol is tervezni lehet), és a játékmenet funkcióit is erre kell tervezniük.

Fejlesztői szemszögből Lekki szerint jobb lenne, ha csak az Xbox Series X létezne, de a körülmények miatt jónak tekinti a Microsoft döntését, hogy ők egy olcsóbb konzolt is létrehoztak, mert ez is tud next-gen játékokat futtatni. A The Riftbreakeren tervezik a ray tracing effekteket, de még nincsenek meg a végleges teljesítménybeli adataik. Az Xbox Series X-en mindent be fognak vetni, míg az Xbox Series S-en korlátozva fogják csak használni a sugárkövetést.

És ez még a konzolgeneráció eleje.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu