A Stadia Games & Entertainmentnek befellegzett, ezzel pedig Jade Raymondnak már megint új munkahelyet kell keresnie…
A Google Stadia másmilyen koncepcióba vág bele, közölte a blogján a Google. A Stadia Games & Entertainment alá tartozó stúdiókat bezárják. Ez főleg a Typhoon Studiosnak lesz kegyetlenül kínos: a 2017-ben alapított kanadai stúdió a Journey to the Savage Planet után nem fog mást megvalósítani, ugyanis a Google egyedül ezt a stúdiót vásárolta fel a SG&E elindítása óta, és a vétel még 2019 decemberében történt. (Volt két belső stúdió is: az egyik Montrealban, a másik pedig Los Angelesben.)
Jade Raymond, aki korábban a Ubisoftnál az Assassin’s Creed elindításában volt fontos szerepe, majd később az Electronic Artsnál a Motive-ot vezette (és így az ő felügyelete alatt jött létre a Star Wars: Battlefront II kampánymódja), eltávozott a Google-től, ugyanis ő volt a Stadia Games & Entertainment vezetője. A más, állás nélkül maradt alkalmazottak számára a Google új munkahelyeket és támogatást biztosít. A cég az SG&E megszüntetésével arra áll át, hogy az ipari partnereknek fejlessze a Stadia technológiáját, és az üzleti kapcsolatok elmélyítése is a tervek között szerepel.
Phil Harrison, a Stadia alelnöke és általános menedzsere egy közleményben azt írta, hogy 2021-ben a fejlesztőket és a kiadókat segítik, hogy a platformjuk technológiájából előnyt szerezhessenek, és közvetlenül a játékosokhoz elvihessék a fejlesztéseiket. A Google egy fontos lehetőséget lát abban, hogy a partnerekkel közösen egy olyan videojátékos megoldással álljanak elő, ami a Stadia fejlett technikai infrastruktúrájára épül, és így egy hosszú távú, fenntartható üzleti modell jöjjön létre, ami a játékipar további növekedését elősegítheti. (Magyarul: a Stadia jelenleg gyenge lábakon áll, ezért most inkább másokból próbál profitálni…)
Harrison szerint elkötelezettek a felhős játék jövője mellett, és megteszik a magukét, hogy a játékipar előremenetelében segítsenek. A legjobb platform megvalósítása a cél a játékosoknak és a partnereknek egyaránt, hogy mindenhová elvihessék ezeket az élményeket. A Stadia nem szűnik meg, de közvetlenül Google-s fejlesztés már nem lesz rá.
Így már csak idő kérdése, hogy mikor zuhan össze a rendszer. Az xCloud, a PlayStation Live, az Amazon Luna, a GeForce Now, és az Electronic Artsnál készülő Project Atlas mind nagyobb jövő elé nézhet. Anno a Google+ is eltűnt, és az volt a cég közösségi médiafelületes próbálkozása, amit a YouTube-ba is bekényszerítettek…
Forrás: Gematsu