Rez Infinite Area X: Tetsuya Mizuguchi felvezeti a next-gen játékát

Miközben Mizuguchi egy következő generációs játékon tevékenykedik, egy régebbi projektje már utalt is arra, hogy mire számítsunk.

Mizuguchi továbbra is a szineztézia koncepciójára épít („olyan mentális jelenség, amelyben egyik érzékszerv által keltett benyomás automatikusan aktivál egy másik érzetet”, a Wikipédiát  idézve). És a Rez Infinite-ben az Area X egyfajta prológusként szolgál a még készülő Mizuguchi-műhöz. Ezt nem mi mondjuk, hanem maga a japán zseni nyilatkozta ezt a Famitsunak.

Mizuguchi szerint a Rez Infinite PlayStation VR-ban játszható/átélhető új szintje (a Rez maga ugyanis 2001 végén Japánban, 2002 elején pedig a nyugaton is megjelent SEGA Dreamcastre és PlayStation 2-re) reményt adhat arra, hogy ezt a koncepciót a next-gen játékokban tovább használhassák. A koncepció és az XR-technológia (kiterjesztett valóság: VR + AR) segítségével meg szeretné növelni a felbontást, és egy részletesebben kidolgozott játékot akar végeredményként.

Mizuguchi izgatott a PlayStation 5 Tempest 3D audio engine-je és a DualSense haptikus visszajelzése miatt. Szerinte a csapata nagyon jó abban, hogy a zenét és a hangokat vizuális, tapintható élményekké formálhassák, így az alapból impresszív játékuk még inkább kiemelkedhet a sorból, ami a Rez Infinite és a Tetris Effect után (az utóbbi minden idők egyik legjobb Tetrise lett – a Nintendo Game Boy-nyitócíme és a Tengen elképzelése mellett büszkén állhat a dobogón) izgalmasnak is hangzik. A next-gen konzolok viszont csak 2020 végén jöttek ki, és Mizuguchi is ezekre szeretne fejleszteni. Elismerte, hogy a projekteken már dolgoznak is – és itt joggal gyaníthatjuk a PlayStation VR 2-t. A Rez Infinite és a Tetris Effect is működött az előző generációs PSVR-on…

Mizuguchi mondta is, hogy a a VR-technológia fejlődését is fontosnak tartja a felbontás növekedése mellett. Aztán a „hangfelbontásról” is beszélt. Amikor egy térben több irányból jönnek felénk a hanghullámok, ezeket harmonizálni kell, hogy egyfajta zene jöjjön létre, de így egy új dimenzió alakulhat az egyszerű sztereó hangokból. Minden teret kap és 3D-s lesz, és a felbontás/részletesség az élmény javításában is közreműködő szereppel bír. Ha ehhez hozzáadjuk a haptikus visszajelzést, többszörösen növekszik a hatás (itt az integrált audiovizuális, és tapintási érményekre gondolt!). Így pedig olyan dolgok történethenk egy játékban, amiket edig nem érezhettünk, és Mizuguchi szerint egyesével is, de megteszik a lépéseket a lépcsősoron.

Az Enhance (Mizuguchi stúdiója) a Rez Infinite-tel és a Tetris Effecttel is nagyot menetelt. Ha az előbbi Area X része a kiindulópont, valószínűleg ismét a padlón kell keresnünk az állunkat.

Forrás: PSL

 

Spread the love
Avatar photo
Zardoz is our mystery member...

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu