A fejlesztők kritizálják a Warner Nemesis-rendszer szabadalmát

Az Egyesült Államok szabadalmi hivatala (USPTO) hivatalosan is elfogadta a Warner szabadalmát (amiről korábban már részletesebben beszámoltunk), és a fejlesztők ezt nem nézik nagyon jó szemmel.

A Middle-Earth: Shadow of Mordorban és a Middle-Earth: Shadow of Warban felhasznált Nemesis-rendszert levédette az USPTO-nál a két játék kiadója. Erre a játékiparból több fejlesztő és billentyűzetet ragadott, ugyanis a kritikusok szerint épp a Warner az, ami több „kölcsönzött” ötletet és játékmechanizmust alkalmazott.

A VGC több fejlesztő nyilatkozatáról beszámolt. Mike Bithell, a Thomas Was Alone fejlesztője azt mondta, hogy a szabadalom nagyon undorító, főleg egy olyan franchise esetében, ami a Nemesis-rendszert egy halom olyan mechanikára építette, amit más címekből emelt át (ahogy több alkotás is teszi ezt). Bithell szerint a kultúra és a kreativitás így működik, és azt javasolja a Warnernek, hogy „legyen egy jobb szomszéd”.

A Riot Gamestől Cat Manning aggodalmát fejezte ki a tágabb nyelvhasználat miatt, mert így más, pl. indie stúdiók nehezebb helyzetben lehetnek, ugyanis ők nem lesznek képesek megfizetni a jó ügyvédeket, míg a Warnernek nem lesz ezzel gondja . Szerinte ez – és itt szó szerint idézünk – „kib______ul szívás”. Megnézte a szabadalmat, és abszurdnak tekinti, hogy mennyire nem konkrét fogalmakat használt benne a Warner. Több olyan narratív rendszer, amin ő is dolgozott, jellemezhető lenne a szabadalom definíciójával. Szerinte a szabadalom erősen korlátozná a kreativitást és az innovációt, mert egyfajta licencként vetheti be a Warner, hogy bármilyen hasonló munka megvalósulhasson más stúdiók berkein belül.

Persze még nem tudjuk, hogy a Warner végül tényleg alkalmazni fogja-e a szabadalmát jogi értelemben is – több esetben is láttunk már azt, hogy egy kiadó levédetett valamit, de nem pereskedett velük kapcsolatban. De ezúttal lehet, hogy mégis bíróságra viszi a Warner a szerinte jogsértő fejlesztőket…

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu