Nem körökre osztott játékmenettel rendelkezett volna a játék, hanem egy valós idejű stratégiaként volt az eredetileg elképzelve.
A 2012-es XCOM: Enemy Unknown nem volt rossz (enélkül a Firaxis nem kapott volna lehetőséget egy folytatás megvalósítására), de teljesen más is kisülhetett volna ebből a játékból. Jake Solomon, egy tervező a Twitteren megosztott egy dokumentumot, ami az eredeti elképzelése lett volna az X-Com rebootolására!
És ki is kell emelnünk: tényleg merőben más ötletei voltak 2005-ben, ugyanis akkor még nem XCOM-ként akarta visszahozni az ember vs. földönkívüli stratégiát, hanem X-Com-ként. Egy régi IP volt ez már akkor is (az első rész akkor már tíz éves volt), és a sorozat felvonásaiból addigra már több mint egy millió példány kelt el (akkor még nem volt olyan hatalmas a játékipar mint ma, ezért ne kicsinyeljük le ezt a számot). A rajongótábort fanatikusnak nevezte Solomon, és ebből adódóan egy hatalmas lehetőségként gondolt a sorozat visszahozására – az új részt „a játékosok új generációjának” szánta volna.
Akció-, és RPG-elemekkel, egy letisztult dizájnnal, illetve könnyű kezeléssel és átlátható kezelőfelülettel képzelte el a játékot, ami olyan audiovizualitást kapott volna, ami feszültséget, izgalmat, és akár végtelen játékmenetet kínált volna. Az alaptörténet: UFO-elrablások történnek, borzalmas tényekre derül fény, hivatalos megerősítés nincs, és emiatt a világpánik lángra kap. Több nemzet titokban segít a földönkívülieknek, mi pedig egy kísérleti harci csapatot, az X-Comot vezetve kell, hogy felfedezzük az összeesküvést, és a földönkívüliek bázisát is pusztítsuk el.
Stratégiailag kiemelt pontokon kell bázisokat építenünk, majd a legkritikusabb küldetéseket kell elvállalnunk. A földönkívüliekkel kapcsolatban kutatnunk kell, miközben az emberi összeesküvőket is meg kell találni. A nagy eltérés az, hogy bár csapatalapú, taktikai harcokról lett volna szó, ezek valós időben, 3D-s harctereken történtek volna. Egyik sem valósult meg. A dokumentum még említ véletlenszerűen generált küldetéseket, illetve rombolható környezeteket és építményeket. A csapatokat testre lehet szabni, a járműveket és fegyvereket pedig tuningolni lehet.
Úgyhogy az X-Com reboot megvalósítása nem történt meg ebben a formájában, ugyanis az XCOM: Enemy Unknown fejlesztése 2008-ban kezdődött, szóval három évig Solomonnak próbálkoznia kellett…
Forrás: PCGamer