Eredetileg teljesen más lehetett volna a 2012-es XCOM!

Nem körökre osztott játékmenettel rendelkezett volna a játék, hanem egy valós idejű stratégiaként volt az eredetileg elképzelve.

A 2012-es XCOM: Enemy Unknown nem volt rossz (enélkül a Firaxis nem kapott volna lehetőséget egy folytatás megvalósítására), de teljesen más is kisülhetett volna ebből a játékból. Jake Solomon, egy tervező a Twitteren megosztott egy dokumentumot, ami az eredeti elképzelése lett volna az X-Com rebootolására!

És ki is kell emelnünk: tényleg merőben más ötletei voltak 2005-ben, ugyanis akkor még nem XCOM-ként akarta visszahozni az ember vs. földönkívüli stratégiát, hanem X-Com-ként. Egy régi IP volt ez már akkor is (az első rész akkor már tíz éves volt), és a sorozat felvonásaiból addigra már több mint egy millió példány kelt el (akkor még nem volt olyan hatalmas a játékipar mint ma, ezért ne kicsinyeljük le ezt a számot). A rajongótábort fanatikusnak nevezte Solomon, és ebből adódóan egy hatalmas lehetőségként gondolt a sorozat visszahozására – az új részt „a játékosok új generációjának” szánta volna.

Akció-, és RPG-elemekkel, egy letisztult dizájnnal, illetve könnyű kezeléssel és átlátható kezelőfelülettel képzelte el a játékot, ami olyan audiovizualitást kapott volna, ami feszültséget, izgalmat, és akár végtelen játékmenetet kínált volna. Az alaptörténet: UFO-elrablások történnek, borzalmas tényekre derül fény, hivatalos megerősítés nincs, és emiatt a világpánik lángra kap. Több nemzet titokban segít a földönkívülieknek, mi pedig egy kísérleti harci csapatot, az X-Comot vezetve kell, hogy felfedezzük az összeesküvést, és a földönkívüliek bázisát is pusztítsuk el.

Stratégiailag kiemelt pontokon kell bázisokat építenünk, majd a legkritikusabb küldetéseket kell elvállalnunk. A földönkívüliekkel kapcsolatban kutatnunk kell, miközben az emberi összeesküvőket is meg kell találni. A nagy eltérés az, hogy bár csapatalapú, taktikai harcokról lett volna szó, ezek valós időben, 3D-s harctereken történtek volna. Egyik sem valósult meg. A dokumentum még említ véletlenszerűen generált küldetéseket, illetve rombolható környezeteket és építményeket. A csapatokat testre lehet szabni, a járműveket és fegyvereket pedig tuningolni lehet.

Úgyhogy az X-Com reboot megvalósítása nem történt meg ebben a formájában, ugyanis az XCOM: Enemy Unknown fejlesztése 2008-ban kezdődött, szóval három évig Solomonnak próbálkoznia kellett…

Forrás: PCGamer

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu