John Carmack, az FPS-játékok atyja szerint utólag tényleg ez volt a jó lépés az Oculusnak, mert eleinte zavaros helyzetben volt Palmer Luckey cége.
A Facebook és az Oculus viszonya nem teljesen elfogadott, ugyanis lassan kötelező lesz Facebook-fiókkal rendelkeznünk, hogy játszhassunk, mivel Mark Zuckerberg cége lassan kivezeti a független Oculus-fiókokat. Ezzel viszont ellentétes véleménnyel rendelkezik Carmack, aki a Hacker Newson írt pár gondolatot a két cég házasságáról. Carmack elismerte, hogy a Facebookot szerette volna erősebb kézként látni az Oculuson belül, mert a kezdetekkor még nem volt stabil lábakon a cég – ehelyett az Oculus éveken át hatalmas szabadsággal rendelkezett. (Ne felejtsük el, hogy Carmack az Oculus fő technológiai vezetője volt 2013-tól 2019-ig, és főleg mobilos VR-technológián dolgozott; elég a Samsung GearVR-ra, az Oculus Go-ra, vagy az Oculus Questre gondolni!)
Carmack jól érzi magát tanácsadóként is, ugyanis a vezetői posztot erre cserélte, és így is hatékonynak tekinti a munkáját. Az ezt megelőző hat évben soha nem volt olyan helyzetben, ahol be kellett fognia a száját, hogy teljesítsen egy adott kérést, viszont cserébe korlátozott volt a befolyása – igaz, részben azért, mert nem költözött át Kaliforniába (itt van az Oculus főhadiszállása), részben pedig amiatt történt ez, mert a hatalmi struktúra „korán bele lett az Oculus DNS-ébe építve”. Szerinte a politikai dinamika szinte sosem volt egy vonalban a megfelelő vezetői személyiségi jegyekkel és hittel, ahol megtalálhatta volna a megfelelő középutat, de a helyzet idővel javult. (Neveket nem említett, és meghatározott döntésekre sem tért ki.)
Az Oculus/Facebook kommunikációs stílusa Carmack szerint részben passzív agresszív volt, és ezt a nagy cégek természetének tekinti (sajnos itt sem részletezte ezt). Tom Forsyth, egy ex-Oculus-fejlesztő a Twitteren erre reagált: a Facebook belépése miatt történt ez. Többirányú feszültség volt a régi Oculus, a Facebook, és a felvásárlás közben felbukkanó „újhullámos cégek” (Valve, Carbon Design) között.
Carmack sajnos nem beszélt a kötelező Facebook-fiókról sem, miközben Luckey, az Oculus alapítója még augusztusban azt mondta, hogy hitt valóban hitt abban: a Facebook-fiók csak opcionális marad. Nem így lett.
Forrás: PCGamer