Oculus: John Carmack szerint a Facebook ajánlata a megfelelő lépés volt

John Carmack, az FPS-játékok atyja szerint utólag tényleg ez volt a jó lépés az Oculusnak, mert eleinte zavaros helyzetben volt Palmer Luckey cége.

A Facebook és az Oculus viszonya nem teljesen elfogadott, ugyanis lassan kötelező lesz Facebook-fiókkal rendelkeznünk, hogy játszhassunk, mivel Mark Zuckerberg cége lassan kivezeti a független Oculus-fiókokat. Ezzel viszont ellentétes véleménnyel rendelkezik Carmack, aki a Hacker Newson írt pár gondolatot a két cég házasságáról. Carmack elismerte, hogy a Facebookot szerette volna erősebb kézként látni az Oculuson belül, mert a kezdetekkor még nem volt stabil lábakon a cég – ehelyett az Oculus éveken át hatalmas szabadsággal rendelkezett. (Ne felejtsük el, hogy Carmack az Oculus fő technológiai vezetője volt 2013-tól 2019-ig, és főleg mobilos VR-technológián dolgozott; elég a Samsung GearVR-ra, az Oculus Go-ra, vagy az Oculus Questre gondolni!)

Carmack jól érzi magát tanácsadóként is, ugyanis a vezetői posztot erre cserélte, és így is hatékonynak tekinti a munkáját. Az ezt megelőző hat évben soha nem volt olyan helyzetben, ahol be kellett fognia a száját, hogy teljesítsen egy adott kérést, viszont cserébe korlátozott volt a befolyása – igaz, részben azért, mert nem költözött át Kaliforniába (itt van az Oculus főhadiszállása), részben pedig amiatt történt ez, mert a hatalmi struktúra „korán bele lett az Oculus DNS-ébe építve”. Szerinte a politikai dinamika szinte sosem volt egy vonalban a megfelelő vezetői személyiségi jegyekkel és hittel, ahol megtalálhatta volna a megfelelő középutat, de a helyzet idővel javult. (Neveket nem említett, és meghatározott döntésekre sem tért ki.)

Az Oculus/Facebook kommunikációs stílusa Carmack szerint részben passzív agresszív volt, és ezt a nagy cégek természetének tekinti (sajnos itt sem részletezte ezt). Tom Forsyth, egy ex-Oculus-fejlesztő a Twitteren erre reagált: a Facebook belépése miatt történt ez. Többirányú feszültség volt a régi Oculus, a Facebook, és a felvásárlás közben felbukkanó „újhullámos cégek” (Valve, Carbon Design) között.

Carmack sajnos nem beszélt a kötelező Facebook-fiókról sem, miközben Luckey, az Oculus alapítója még augusztusban azt mondta, hogy hitt valóban hitt abban: a Facebook-fiók csak opcionális marad. Nem így lett.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu