Google Stadia: több részlet a törölt projektekről, a Google párat cáfol

A Google megközelítése abszolút nem volt megfelelő a Stadiával kapcsolatban – de azért a cégen belül tervezett projektekről is lehet már hallani egyet s mást.

A VGC arról ír, hogy a korábban a Rock Band-sorozaton dolgozó Harmonix-szal közösen dolgozott a Google egy eredeti játékon, ami már többnyire kész is volt. A Journey to the Savage Planet második része is a terveik között szerepelt (ezen pedig az a Typhoon Studios dolgozott, amit egyedüliként vásárolt fel a Google…). A Harmonix-projekt még megjelenhet, komplikációk merültek fel a Stadia Pro előfizetői modellhez köthető zenei licencelések körül, és Steve Janiak, a Harmonix vezérigazgatója tagadta a játékuk törlését. Janiak szerint bár a Google stratégiája megváltozott, a stúdió továbbra is lelkes aziránt, amin dolgoztak a Stadiára, és ha a projekt végül nem fog ott megjelenni, ki fogják adni más platformokon. Nem beszélt a licencelésről.

Aztán állítólag volt egy Kojima Productions projekt, ami epizodikus horrorjáték lett volna, és bár a japán stúdió a felhős játéktérben innovatív akart volna lenni, Phil Harrison, a Stadia általános menedzsere lelőtte a terveket. Ez lehetett az, amire Hideo Kojima tavaly nyáron utalt (egy nagyobb projektet töröltek, ami miatt mérges volt, de szerinte a játékiparnak ez eleme).

A VGC szerint a Typhoon teljes erővel a co-op kalandjátékuk folytatásán, a Journey to the Savage Planet 2-n dolgozott, ami minden szemszögből nagyobb lett volna, és teljesen animált jelenetekkel rendelkezett volna. A Typhoon csak akkor szerzett tudomást a projektjük elkaszálásáról, amikor a Google nyilvánosan bejelentette a Stadia Games & Entertainment halálát. Egy másik csapat, amit Fracois Pelland (Splinter Cell, Assassin’s Creed: Syndicate producere) vezetett, egy multiplayer akciójátékon dolgozott. Ennek kódneve Frontier volt. Ők is február folyamán értesültek a game overről.

A Google Stadia szóvivője tagadta a VGC írásának egyes elemeit – szerinte a Google-nek semmi terve nem volt Kojimával vagy Yu Suzukival (állítólag az ő ajánlataikat elutasították, és ezt cáfolta a szóvivő, hogy bármilyen ajánlat történt volna). Az előbbiről azt mondta, hogy mindig beszélnek a partnereikkel, de gyakran az ötletjavaslat szintjéig sem jutnak el. De akármit is tagadnak, most már nincs visszaút – a Google mérte fel a játékfejlesztés nehézségeit.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu