A Google megközelítése abszolút nem volt megfelelő a Stadiával kapcsolatban – de azért a cégen belül tervezett projektekről is lehet már hallani egyet s mást.
A VGC arról ír, hogy a korábban a Rock Band-sorozaton dolgozó Harmonix-szal közösen dolgozott a Google egy eredeti játékon, ami már többnyire kész is volt. A Journey to the Savage Planet második része is a terveik között szerepelt (ezen pedig az a Typhoon Studios dolgozott, amit egyedüliként vásárolt fel a Google…). A Harmonix-projekt még megjelenhet, komplikációk merültek fel a Stadia Pro előfizetői modellhez köthető zenei licencelések körül, és Steve Janiak, a Harmonix vezérigazgatója tagadta a játékuk törlését. Janiak szerint bár a Google stratégiája megváltozott, a stúdió továbbra is lelkes aziránt, amin dolgoztak a Stadiára, és ha a projekt végül nem fog ott megjelenni, ki fogják adni más platformokon. Nem beszélt a licencelésről.
Aztán állítólag volt egy Kojima Productions projekt, ami epizodikus horrorjáték lett volna, és bár a japán stúdió a felhős játéktérben innovatív akart volna lenni, Phil Harrison, a Stadia általános menedzsere lelőtte a terveket. Ez lehetett az, amire Hideo Kojima tavaly nyáron utalt (egy nagyobb projektet töröltek, ami miatt mérges volt, de szerinte a játékiparnak ez eleme).
A VGC szerint a Typhoon teljes erővel a co-op kalandjátékuk folytatásán, a Journey to the Savage Planet 2-n dolgozott, ami minden szemszögből nagyobb lett volna, és teljesen animált jelenetekkel rendelkezett volna. A Typhoon csak akkor szerzett tudomást a projektjük elkaszálásáról, amikor a Google nyilvánosan bejelentette a Stadia Games & Entertainment halálát. Egy másik csapat, amit Fracois Pelland (Splinter Cell, Assassin’s Creed: Syndicate producere) vezetett, egy multiplayer akciójátékon dolgozott. Ennek kódneve Frontier volt. Ők is február folyamán értesültek a game overről.
A Google Stadia szóvivője tagadta a VGC írásának egyes elemeit – szerinte a Google-nek semmi terve nem volt Kojimával vagy Yu Suzukival (állítólag az ő ajánlataikat elutasították, és ezt cáfolta a szóvivő, hogy bármilyen ajánlat történt volna). Az előbbiről azt mondta, hogy mindig beszélnek a partnereikkel, de gyakran az ötletjavaslat szintjéig sem jutnak el. De akármit is tagadnak, most már nincs visszaút – a Google mérte fel a játékfejlesztés nehézségeit.
Forrás: VGC