Remedy Entertainment: a kooperatív játékok tartalmi hibáját szeretnék megoldani

A futószalag-rendszer helyett talán valami más megközelítést használhat a finn stúdió, ami a részvényeiből 41,5 millió eurót zsákolt be.

A Gamesindustry interjút készített Tero Virtalával, a Remedy vezérigazgatójával. A csapat egyik következő játéka a Vanguard lesz, ami a finnek első próbálkozása lesz a multiplayeres térben. Virtala szerint a játékiparnak ez a része igencsak kompetitív, főleg akkor, amikor PvP, vagy csapat-csapat-ellen játékokról van szó. A kooperatív téren viszont csak néhány, igazán sikeres címről lehet beszélni, és ennek tiszta oka van. Míg az előző két stílusban/felállásban a tartalomgyártás nem probléma (ott a többi játékos a tartalom a vezérigazgató szerint, mert minden meccs új élményt kínál), a co-op címeknél már annak nevezhető.

A kooperatív játékokban a kihívás többnyire a „tartalmi futószalagban” rejlik. A sokáig tartó élményekért a fejlesztők nem tudnak csak arra támaszkodni, hogy minden pálya és küldetés egyedi és kézzel gyúrt legyen, mert ez tipikusan nem egy fenntartható út Virtala szerint. A Remedy látta a régóta létező, szolgáltatásalapú co-op játékok megvalósítása körül, és ha ezt a finnek meg tudják oldani, miközben a világ és a felfedezés segítségével képesek történetet mesélni, akkor ezeket az elemeket jobban tudnák a co-op (PvE) stílusban használni, mint a PvP-ben.

Virtala felületesen érintette a két játékot, amit az Epic Games fog majd kiadni. Egy történetet akartak csak megvaslóítani, és szerinte nem teljesen dolgoznak a sztorin olyan mértékben, mint ahogy a világok hátterein tették. A Controlnál a csapat megtette az első lépést, hogy a játékosok több időt töltsenek el a világban a felfedezés miatt, és ezt sikeresnek nevezik. Az Epic-kel készülő projekt egy olyan világban játszódik, ahol szintén azt akarják, hogy több időt töltsenek el a játékosok a világban. Több lehetőség van erre és a brand felfedezésére, mint hogy csak egy játékban tehessék ezt.

Virtala pedig a Control sikereiről is beszélt: örülnek neki, mert több év játéka díjat is nyertek vele, és több mint 2 millió példányban fogyott a megjelenés óta, ám ezt nem nevezi átütően nagy sikernek a játékiparban. Az Alan Wake-ből három millió, a Max Payne-ből pedig négy millió példány kelt el, és azok régebben jelentek meg, igaz, akkor még nem volt ilyen előfizetői modell mint a(z Xbox) Game Pass vagy a PlayStation Plus.

A Remedy jelenleg a Crossfire X/HD kampányán, a Vanguardon, illetve a két Epic Games-projekten dolgozik.

Forrás: WCCFTech, PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu