A futószalag-rendszer helyett talán valami más megközelítést használhat a finn stúdió, ami a részvényeiből 41,5 millió eurót zsákolt be.
A Gamesindustry interjút készített Tero Virtalával, a Remedy vezérigazgatójával. A csapat egyik következő játéka a Vanguard lesz, ami a finnek első próbálkozása lesz a multiplayeres térben. Virtala szerint a játékiparnak ez a része igencsak kompetitív, főleg akkor, amikor PvP, vagy csapat-csapat-ellen játékokról van szó. A kooperatív téren viszont csak néhány, igazán sikeres címről lehet beszélni, és ennek tiszta oka van. Míg az előző két stílusban/felállásban a tartalomgyártás nem probléma (ott a többi játékos a tartalom a vezérigazgató szerint, mert minden meccs új élményt kínál), a co-op címeknél már annak nevezhető.
A kooperatív játékokban a kihívás többnyire a „tartalmi futószalagban” rejlik. A sokáig tartó élményekért a fejlesztők nem tudnak csak arra támaszkodni, hogy minden pálya és küldetés egyedi és kézzel gyúrt legyen, mert ez tipikusan nem egy fenntartható út Virtala szerint. A Remedy látta a régóta létező, szolgáltatásalapú co-op játékok megvalósítása körül, és ha ezt a finnek meg tudják oldani, miközben a világ és a felfedezés segítségével képesek történetet mesélni, akkor ezeket az elemeket jobban tudnák a co-op (PvE) stílusban használni, mint a PvP-ben.
Virtala felületesen érintette a két játékot, amit az Epic Games fog majd kiadni. Egy történetet akartak csak megvaslóítani, és szerinte nem teljesen dolgoznak a sztorin olyan mértékben, mint ahogy a világok hátterein tették. A Controlnál a csapat megtette az első lépést, hogy a játékosok több időt töltsenek el a világban a felfedezés miatt, és ezt sikeresnek nevezik. Az Epic-kel készülő projekt egy olyan világban játszódik, ahol szintén azt akarják, hogy több időt töltsenek el a játékosok a világban. Több lehetőség van erre és a brand felfedezésére, mint hogy csak egy játékban tehessék ezt.
Virtala pedig a Control sikereiről is beszélt: örülnek neki, mert több év játéka díjat is nyertek vele, és több mint 2 millió példányban fogyott a megjelenés óta, ám ezt nem nevezi átütően nagy sikernek a játékiparban. Az Alan Wake-ből három millió, a Max Payne-ből pedig négy millió példány kelt el, és azok régebben jelentek meg, igaz, akkor még nem volt ilyen előfizetői modell mint a(z Xbox) Game Pass vagy a PlayStation Plus.
A Remedy jelenleg a Crossfire X/HD kampányán, a Vanguardon, illetve a két Epic Games-projekten dolgozik.