Eddig azt mondta a Victura vezérigazgatója, hogy nem kell politikai töltettel rendelkeznie az iraki város felszabadításáról szóló játéknak. Most viszont a kiadó vett egy 180 fokos fordulatot, és ennek ellenkezőjét állítja…
Korábban részletesen is beszámoltunk arról, amikor is Peter Tamte, a Victura vezérigazgatója Gamesindustry-s interjújára egy, épp a kérdéses harcokban részt vevő amerikai veterán reagált elég keményen. De Tamte kommentjeitől mondhatni a saját cége is elhatárolódott, ugyanis a kiadó egy közleményben reflektált a nyilatkozatra. A Victura azt állítja, hogy megértették: a Six Days in Fallujah-ban feldolgozott események a politikától elválaszthatatlanok, és több szemszöget is meg fog a játék szólaltatni.
A játék történeteit a játékmeneten, illetve dokumentumfilm-részleteken keresztül adják elő. Az utóbbiban az ott harcoló katonák mellett a civilek is felszólalnak, és az iraki háborúról így eléggé eltérő véleményeket hallhatunk. Eddig 26 iraki civil, és több tucatnyi katona osztotta meg az élményeit, amik az életük legnehezebb pillanatai voltak. Több kemény témát is érintenek, így például a Fallujah körüli harcokat felvezető események és a politikai döntések sem maradnak ki, nem beszélve azok következményeiről és utóhatásáról.
A Six Days in Fallujah-ban nem lesz lehetőségünk a fehér foszfort bevetni (a Spec Ops: The Line-ban pedig ezt meg kellett tennünk, és annak következményeit is a képünkbe vágták – ha nem aktiváltuk, folyamatosan jöttek az ellenfelek, amibe belehaltunk). A használatát viszont a dokumentumfilmes jelenetek során taglalják. Ehelyett a játékosok olyan történeteket élhetnek át, amik a dokumentumok során kaptak összefüggést.
Mindegyik küldetés során valós katonai és civil forgatókönyv zajlik le interaktív módon, így a városi harcokat olyan szemszögből láthatjuk, amit más média (pl. a film) nem tud megvalósítani. A Victura szerint az érintett generáció történetei megérdemlik, hogy az ott levő tengerészek, a katonák, és civilek adhassák elő, és abban bízik a cég, hogy a játékot ugyanolyan összetettnek fogjuk találni, ahogy az emögött álló (és újraalkotott) eseményeket is.
Ezzel pedig az a baj, hogy nem akar állást foglalni… és a háborús veterán pont ezt emelte anno ki, hogy az amerikaiakat akármennyire is fáj, de rosszfiúkként kell feltüntetni, mert nem mindenki volt ártatlan. A visszatérő trailer is főleg az amerikai hadsereg hősiességére koncentrált. Szóval a kiadó ezek után is továbbra kapni fogja a kritikákat, de talán joggal…
A Six Days In Fallujah elvileg idén jön PC-re (Steamen) és még meg nem erősített konzolokra.
Forrás: PSL