Több női játékos van, mint gondolnánk

Az LG Magyarország felmérése szerint téves az a gondolat, miszerint a játékosok túlnyomó többsége férfi volna.

A felmérés országos volt, és a 18-65 éves korosztály reprezentatív kutatásából az jött át, hogy a magyar játékosok több mint fele nő, és több mint harmada 40 évesnél idősebb. Az UltraGear monitor termékkategóriához kapcsolódó felmérés nem játszó válaszadóinak 86 százaléka inkább férfinak képzeli el a játékosokat, 77 százalékuk pedig inkább fiatalnak. Ez eléggé sztereotípikus gondolkodás: sokan úgy gondolják, hogy a játékosok magányos, otthonülő emberek, akik nem sportolnak, a játékon kívül nincs hobbijuk, nem szívesen utaznak, illetve nem figyelnek oda a táplálkozásukra, megjelenésükre.

A nemzetközi trendet követve Magyarországon is többnyire mobilon játszunk. Csak ezután következnek a laptopok és PC-k, és a konzolok vannak a sereghajtó pozícióban (nem differenciálva a handheldeket… igaz, manapság már csak a Nintendo Switch aktív ezek közül, igaz, ez is hybrid platformként). A játékosok 46%-a csak egy eszközön játszik, többségük pedig tehát minimum kettőn. Az LG a kutatásában átlagos játékosoknak nevezte azt a csoportot, amelynek tagjai az elmúlt évben biztosan játszottak valamilyen videojátékkal, és az ő véleményük a gamerek neme és életkora tekintetében hasonlít a nem játékosokéhoz (róluk volt szó az előző bekezdésbe): a válaszadók 88 százaléka inkább férfinek képzeli el a gamereket, 84 százalékuk pedig inkább fiatalnak gondolja őket. Ők már nem nagyon gondolják otthonülő, magányos, egészségtelen életmódot folytató személyiségnek a játékosokat.

Az aktív játékosokat az LG olyan személyeknek tekintette, akik a videojátékozást fontos időtöltésnek tartották az elmúlt egy évben. Ők voltak a leginkább sztereotip gondolkodással élők: a válaszadók 92 százaléka inkább férfinak gondolja a gamereket, 84 százalékuk pedig fiatalnak tartja őket. Az egyéb területeken (sport, bulizás, társaságkedvelés, mozgalmas életmód) ők gondolkodnak a legkevésbé sztereotip módon a játékosokról a három csoport közül, mégis a többségük a játékosokat otthonülőknek tartotta.

A felmérés szerint az átlagos játékosok között a 18-29 évesek aránya 28 százalék, a 30-39 éveseké 33, a 40 éves vagy annál idősebb játékosok aránya pedig 39 százalék volt. Az aktív játékosok aránya hasonló: 37% 18-29 éves, 31% 30-39 éves, 32% pedig 40 éves vagy idősebb. Az átlagos játékosok körében a férfiak és nők aránya közel azonos (49 és 51%), és az aktív játékosoknál sincs jelentős eltérés (férfiak: 58%, nők: 42%).

A játékosok magukról azt gondolják, hogy társaságkedvelőek, szeretnek utazni, a játékon kívül is vannak hobbijaik, továbbá fontos számukra a külső megjelenésük. A játékosok és nem játékosok önmagukról alkotott véleménye hasonló. A kutatás szerint az egyetlen különbség az, hogy az egészséges táplálkozást tekintve a nem játszóknak, míg a hobbik számát tekintve a játékosoknak van pozitívabb önképe, viszont ez sem jelentős mértékű, így a gamerek és nem gamerek hasonlóan élnek, hasonló gondolkodásmóddal, és a sztereotípiákkal ellentétben a játékok önmagukban nem zárják el a játékosokat a külvilágtól és nem élnek magányos életmódhoz.

Az amerikai arányt itt a végén megemlítenénk. A férfi-női arány itt is lassan a nők felé alakul (2017: 59-41, 2018: 59-42 – mi sem értjük -, 2018: 55-45, 2019: 54-46, 2020: 59-41%).

Forrás: LG sajtóemail

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu