A ma kezdődött új üzleti évvel a régi formájában a Sony Interactive Entertainment Japan Studio megszűnt létezni, de további búcsúzókról hallunk, egyfajta kegyelemdöfésként.
Az első megnevezendő távozó Saito Shunsuke, aki a Twitteren jelentette be, hogy ő nem lesz része a Team ASOBI (Astro’s Playroom) központú japán Sony csapatnak, hanem inkább távozik. Őt úgy ismerhetjük, hogy az ő kezeihez köthetjük a Gravity Rush karaktereinek dizájnját, sőt, animátorként is közreműködött. Ezeket a szerepeket a második részben is megtartotta, igaz, ott már művészeti rendezői posztot is betöltött. Róla még nem tudjuk pontosan, hogy hol is folytatja, vagy mit is fog ezek után csinálni.
A kettes számú búcsúzó pedig Motomura Kentaro, aki szintén a madárkás platformon közölte a világgal, hogy számára már nem munkahely a SIE Japan Studio. Ő senior producer volt több alkotásban is (Dark Cloud, Wild Arms, Soul Sacrifice, Bloodborne, Everybody’s Golf), de ő legalább megerősítette, hogy a játékiparban fog maradni. Azt persze már nem tudjuk, hogy hol fog kikötni, így akár egy saját stúdió megnyitása sem kizárható tényező.
A távozókról korábban beszámoltunk már, de azért megemlítjük őket: Yamamoto Masami, Yamagiwa Masaaki, Toriyama Teruyuki, Toyama Keiichiro, Sato Kazunobu, Okura Junya – az utóbbi hármas azért is fontos, mert ők már saját stúdiójukban (Bokeh Game Studio) dolgoznak egy mainstreamebb közönséget megszólító horrorjátékon, amiről legutóbb egy új koncepciós rajz révén írtunk.
Ezek után nagyon nehezen tudjuk csak elhinni, amit Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója mondott (pláne úgy, hogy 2016-ban még nettó baromságnak tekintette a visszamenőleges támogatást… és ennek eredménye talán az, hogy a PlayStation 3, a PSP és a PlayStation Vita számára a nyáron zár a PlayStation Store…): szerinte továbbra is kiemelten fontos a japán játékpiac a Sony számára.
Csakhogy a számok nem hazudnak: nem hogy a PlayStation 5, de már a PlayStation 4 sem volt olyan kiemelkedően jól fogyó konzol Japánban…
Forrás: PSL