Az Xbox Game Pass Ultimate előfizetői már tizenhat játékban kipróbálhatják, milyen is a régebbi címeket a felhőből játszani.
Érdemes megfigyelni, hogy mit művel a Sony (bezárja és megszünteti a PlayStation 3-as, PlayStation Vitás és PSP-s PlayStation Store-t), a Nintendo (a mai nappal a Super Mario Bros. 35 és a Super Mario 3D All-Stars már nem játszható/nem megvásárolható…), és a Microsoft. Lehet szidni a redmondi céget egyért s másért, de a régebbi játékok támogatásában jelenleg a Microsoftnak nincs párja.
A cég ugyanis bejelentette, hogy az Xbox visszamenőleges támogatási rendszerét kiterjesztették az xCloudra, amit az Xbox Game Pass Ultimate előfizetői érhetnek el. Magyarul ez annyit jelent, hogy tableten vagy Androidos okostelefonon játszhatjuk a felhőből a kérdéses játékokat, amiket itt most fel is sorolunk: Banjo-Kazooie, Banjo-Tooie, Double Dragon Neon, Fable II, Fallout: New Vegas, Gears of War 2, Gears of War 3, Gears of War: Judgment, Jetpac Refuelled (az érintőképernyős kezelés engedélyezett), Kameo, Perfect Dark, Perfect Dark Zero, The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Viva Piñata (érintőképernyős kezelés), Viva Piñata: TIP (érintőképernyős kezelés).
Persze, lehetne mondani, hogy ez csak tizenhat játék, de ez kezdetnek megfelelő. Ennél több is lesz (már csak azért is mondhatjuk, mert ugye a Bethesda már a Microsofté, így például a DOOM 3 is menni fog majd például… az ugyebár az eredeti Xboxra jött ki már réges-rég!), és azért ilyesmit a Sony-tól nem nagyon látni (jó, a PlayStation Now-ban lehet régebbi címeket futtatni a felhőről, de azért ennyire régi játékokat nem nagyon látunk ott).
Craig Duncan, a Rare stúdióvezetője szerint remekül hangzik, hogy a játékokat bármelyik eszközön futtathatjuk (és a Rare-től hét cím is ott van a listában), mert ez igazi szabadságot ad aziránt, hogy hol is szeretnénk játszani, és ahogy a felhős játék növekszik a mobilon, úgy izgalmas lesz majd látni, hogy lesz olyan, akinek így lesz első élménye egy Rare-termékkel. A Rare három játékát érintőképernyős megoldással is irányíthatjuk, és Duncan erről azt mondta, hogy ők maguk dolgoztak ennek kivitelezésén. Beismerte, hogy azért trükkös kezelési metódusról van szó, de ahol kevesebb inputra van szükség (pl. Jetpac Refuelled), ott ez reális irányítási megoldásnak tekinthető. Azért a játékosok visszajelzését is várja arról, hogy miként működik az érintőképernyős irányítás.
Forrás: WCCFTech