Electronic Arts: dinamikus nehézséggel a játékosokért

A kiadó az eredeti, 2016-os szabadalmát erősítette meg, így továbbra is az Electronic Arts birtokában van a dinamikus nehézség elképzelése.

Több sajtóorgánum is újként számolt be az Electronic Arts szabadalmáról, de a kiadó helyreigazítást közölt, így például a VG247 is lehozta, hogy a frissített szabadalomban nincs új tartalom az eredeti regisztrációhoz képest. A dinamikus nehézségi szint hangolása (amit innentől az angol kifejezés rövidítésével írunk, DDA-ként) a szabadalomban alkalmazott példákban csak elméleti, és nem jelenti azt, hogy az EA máshol is használni tervezi ezt. A közleményük szerint a FIFA, Madden vagy NHL sportjátékokban eddig használták, és ezután sincs ilyen terv a DDA alkalmazására.

De akkor beszéljünk a 2020 októberében regisztrált szabadalomról, ami idén március vége felé vált publikussá. A DDA technológia automatikus, granuláris nehézségi finomhangolást jelent olyan módon, hogy ezt a felhasználó ne vegye észre. Ebből adódóan az Electronic Arts célja az is lehetne, hogy a játékos szokásait felismerje, és a játékon belüli kihívásokat módosítsa, amivel az illetőt jobban le tudná kötni, és ő több időt töltene el a játékkal. És az előző játékos tapasztalatok alapján egy olyan figyelemfenntartási előrejelző modellt is alkothat a DDA, ami a játékmenet időhosszával kapcsolatos előrejelzést is tehet.

Ebből adódóan dinamikusan módosítani tudja a játék nehézségét, így például egy bossfight könnyebb lehet, ha elakadunk ott. Ez pedig hasonló is lehetne ahhoz, amit a Left 4 Deadben az AI Director tudott. Ha egy játék túl nehéz, vagy túl könnyű, a játékos megunja vagy feladja, és így kevésbé lehet hajlamos a játékkal további időt tölteni. Ezért a játékfejlesztés kihívásai közé tartozik egy olyan játék megtervezése, ahol a nehézségi szint képes a játékost hosszabb ideig lekötni, írja a tartalom.

De mivel az Electronic Artsról beszélünk, mindenféleképpen az lesz a céljuk a DDA-val, hogy a hosszabb időtöltés révén esetleg további pénzt tudjon kicsikarni belőlünk azok után, ha egy játékért már esetleg kifizettük a teljes árat (60 euró, 22-23 ezer forint…).

Forrás: VG247

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu