Ezt nem mi találtuk ki; ezt John Garvin, a Days Gone rendezője (pontosabban társrendezője, ugyanis Jeff Ross is az volt) állítja… és mivel ő épp egy, a Sony Interactive Entertainment alá tartozó stúdióban (Bend) hozta össze a játékot, ő már csak tudja.
David Jaffe, a Twisted Metal és a God of War alkotója legutóbb Ross-t hívta meg interjúalanyként, és őt most épp a kollégája követte. Garvin, aki a Days Gone társrendezése mellett írói posztot is betöltött, meglepően kritikus szavakkal illette a Sony-t. Ő amúgy napokkal a Days Gone PlayStation 4-es megjelenése után, még 2019 áprilisában távozott a SIE Bend Studiotól, és beismerte, hogy a játékának első értékeléseit elég keményén magára vette, mert ez kapcsolódik ahhoz, hogy a Sony miként működik.
Garvin szerint a Metacritic pontszám (ami egy átlagpontszám több sajtóorgánum értékeléséből) nekik mindennél fontosabb. Ha egy franchise kreatív rendezőjeként egy épp megjelent játéka 70-es pontszámmal nyit, akkor szerinte ez a személy nem sokáig marad abban a posztban. Amúgy a Sony mostanában hozott pár nagyon magas pontszámú alkotást (Ghost of Tsushima – Sucker Punch; Dreams – Media Molecule; Marvel’s Spider-Man – Insomniac Games; Horizon Zero Dawn – Guerrilla Games, hogy csak pár példát említsünk).
Így pedig a Sony mentalitását két pillérre tehetjük: egyrészt a játék legyen kereskedelmileg sikeres (magyarul profitáljon belőle a cég), másrészt pedig a tesztek pontszámában is elvárás a nagy pontszám. Vegyük például a SIE Japan Studion belül a Team Gravity utolsó játékát, a Gravity Rush 2-t. A 80-as átlagpontszám mellett ugyanis nem fogyott olyan jól, és ennek eredménye lett például az is, hogy a SIE Japan Studionak is lényegében annyi…
És közben egy petíció is elindult a Days Gone 2-ért. Ezt még Ross is megosztotta, betaggelve Hermen Hulstot, a SIE Worldwide Studios főnökét is. Jelenleg 38578 aláírásnál tart, és ez nem alacsony szám.
Forrás: WCCFTech