A Sony-nak csak a Metacritic átlagpontszám számít!

Ezt nem mi találtuk ki; ezt John Garvin, a Days Gone rendezője (pontosabban társrendezője, ugyanis Jeff Ross is az volt) állítja… és mivel ő épp egy, a Sony Interactive Entertainment alá tartozó stúdióban (Bend) hozta össze a játékot, ő már csak tudja.

David Jaffe, a Twisted Metal és a God of War alkotója legutóbb Ross-t hívta meg interjúalanyként, és őt most épp a kollégája követte. Garvin, aki a Days Gone társrendezése mellett írói posztot is betöltött, meglepően kritikus szavakkal illette a Sony-t. Ő amúgy napokkal a Days Gone PlayStation 4-es megjelenése után, még 2019 áprilisában távozott a SIE Bend Studiotól, és beismerte, hogy a játékának első értékeléseit elég keményén magára vette, mert ez kapcsolódik ahhoz, hogy a Sony miként működik.

Garvin szerint a Metacritic pontszám (ami egy átlagpontszám több sajtóorgánum értékeléséből) nekik mindennél fontosabb. Ha egy franchise kreatív rendezőjeként egy épp megjelent játéka 70-es pontszámmal nyit, akkor szerinte ez a személy nem sokáig marad abban a posztban. Amúgy a Sony mostanában hozott pár nagyon magas pontszámú alkotást (Ghost of Tsushima – Sucker Punch; Dreams – Media Molecule; Marvel’s Spider-Man – Insomniac Games; Horizon Zero Dawn – Guerrilla Games, hogy csak pár példát említsünk).

Így pedig a Sony mentalitását két pillérre tehetjük: egyrészt a játék legyen kereskedelmileg sikeres (magyarul profitáljon belőle a cég), másrészt pedig a tesztek pontszámában is elvárás a nagy pontszám. Vegyük például a SIE Japan Studion belül a Team Gravity utolsó játékát, a Gravity Rush 2-t. A 80-as átlagpontszám mellett ugyanis nem fogyott olyan jól, és ennek eredménye lett például az is, hogy a SIE Japan Studionak is lényegében annyi…

És közben egy petíció is elindult a Days Gone 2-ért. Ezt még Ross is megosztotta, betaggelve Hermen Hulstot, a SIE Worldwide Studios főnökét is. Jelenleg 38578 aláírásnál tart, és ez nem alacsony szám.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu