A Microsoft elérte, amit akart: peren kívül intézkedik az Xbox One kontrollerek driftelésével kapcsolatban.
Korábban beszéltünk már arról, hogy a Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith LLP (ezt a jogi céget inkább jobb, ha innentől rövidítjük CSK&D-re!) polgári peres eljárást indított még tavaly áprilisban az Egyesült Államokban, ugyanis a Microsoft hibás Xbox kontrollereket szállított a boltokba. A redmondi cég ekkor arra kérte az amerikai törvényhozást, hogy hadd oldja meg peren kívül a problémát.
A CSK&D szerint sok Xboxos játékos (vagy PC-s, mert azért gyakori, hogy az Xbox One-os kontrollert PC-n is alkalmazzák!) érzékelte a driftelést, ami röviden annyit tesz, hogy az analóg kar magától mozdul el egy irányba, ami pontatlan irányítást eredményez. Ez a jogi cég amúgy a Sony és a Nintendo ellen hasonló eljárást indított (utóbbi esetében a Joy-Con kontrollerek driftelése lett olyan ügy, amire a Nintendo szinte azonnal felajánlotta, hogy a beküldött kontrollereket ingyen kijavítja; itt amúgy tavaly márciusban jött ez a „peren kívüli” fordulat). Ettől függetlenül a CSK&D is továbbra is kitart amellett, hogy kártérítésben részesüljenek az érintett felek még a bíróságon kívül is, és állítólag „megfelelő mennyiségű” hibás, defektív kontrollert is beküldtek nekik a károsultak. Ezzel akarja a cég bizonyítani, hogy komolyabb problémáról van szó.
Az Xbox One kontrollerek vizsgálata arra jutott, hogy az analóg karokon érzékelhető drift a potenciométer tervezési hibája miatt történik. Ez a hivatalos jellemzés szerint „az a mechanizmus, ami az analóg kar fizikai mozgását a videojátékokon belüli mozgássá alakítja át”, és a CSK&D által benyújtott kereset szerint a tervezési hiba több kontrollerben is jelen volt 2014 óta. A The Loadoutnak a CSK&D egyik partnere, Benjamin Johns azt mondta, hogy ez a lépés az út végét jelenti, azaz majdhogynem lehetetlen, hogy tényleges bíróságon tárgyalják ezt az ügyet.
A gyártók mintha direkt úgy gyártják a kontrollereket, hogy idő előtt elhasználódjanak, és ezzel további pénzbevételük lehet a hardver ismételt megvásárlásából. A DualSense élettartama sem valami hűdejó, erről is írtunk régebben…
Forrás: Gamesindustry