Xbox kontroller driftelés: peren kívüli megállapodás született

A Microsoft elérte, amit akart: peren kívül intézkedik az Xbox One kontrollerek driftelésével kapcsolatban.

Korábban beszéltünk már arról, hogy a Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith LLP (ezt a jogi céget inkább jobb, ha innentől rövidítjük CSK&D-re!) polgári peres eljárást indított még tavaly áprilisban az Egyesült Államokban, ugyanis a Microsoft hibás Xbox kontrollereket szállított a boltokba. A redmondi cég ekkor arra kérte az amerikai törvényhozást, hogy hadd oldja meg peren kívül a problémát.

A CSK&D szerint sok Xboxos játékos (vagy PC-s, mert azért gyakori, hogy az Xbox One-os kontrollert PC-n is alkalmazzák!) érzékelte a driftelést, ami röviden annyit tesz, hogy az analóg kar magától mozdul el egy irányba, ami pontatlan irányítást eredményez. Ez a jogi cég amúgy a Sony és a Nintendo ellen hasonló eljárást indított (utóbbi esetében a Joy-Con kontrollerek driftelése lett olyan ügy, amire a Nintendo szinte azonnal felajánlotta, hogy a beküldött kontrollereket ingyen kijavítja; itt amúgy tavaly márciusban jött ez a „peren kívüli” fordulat). Ettől függetlenül a CSK&D is továbbra is kitart amellett, hogy kártérítésben részesüljenek az érintett felek még a bíróságon kívül is, és állítólag „megfelelő mennyiségű” hibás, defektív kontrollert is beküldtek nekik a károsultak. Ezzel akarja a cég bizonyítani, hogy komolyabb problémáról van szó.

Az Xbox One kontrollerek vizsgálata arra jutott, hogy az analóg karokon érzékelhető drift a potenciométer tervezési hibája miatt történik. Ez a hivatalos jellemzés szerint „az a mechanizmus, ami az analóg kar fizikai mozgását a videojátékokon belüli mozgássá alakítja át”, és a CSK&D által benyújtott kereset szerint a tervezési hiba több kontrollerben is jelen volt 2014 óta. A The Loadoutnak a CSK&D egyik partnere, Benjamin Johns azt mondta, hogy ez a lépés az út végét jelenti, azaz majdhogynem lehetetlen, hogy tényleges bíróságon tárgyalják ezt az ügyet.

A gyártók mintha direkt úgy gyártják a kontrollereket, hogy idő előtt elhasználódjanak, és ezzel további pénzbevételük lehet a hardver ismételt megvásárlásából. A DualSense élettartama sem valami hűdejó, erről is írtunk régebben…

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu