Microsoft: fejlesztőbarát árazás a Microsoft Store-on; játékosbarát lesz az új Halo

A Microsoft tényleg bejelentett valamit április 29-én. Ez a fejlesztőknek hangzik jól, de mi, fogyasztók ebből sokat nem fogunk érzékelni.

Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője egy blogposztban ejtette meg a pletykált (és általunk is említett) bejelentést: eddig 30%-ot vittek el a Microsoft Store-os értékesítésekből, de ezt leviszik 12%-ra, azaz az Epic Game Store-ral azonos ajánlatot teszik a fejlesztőknek, akik így 88%-ot vághatnak zsebre egy értékesítésből. A letöltési sebességek gyorsulni fognak, és a telepítés is megbízhatóbb lesz. Főleg az előbbi kapott sok kritikát a Microsoft Store-on.

Az ősszel érkező Halo Infinite-ről azt mondta, hogy a multiplayer módokban cross-play és cross-progression lesz, így mindegy, hogy PC-n, Xbox One-on vagy Xbox Series-en játszunk, ugyanott folytathatjuk, ahol abbahagytuk. A PC-sek számára Booty „premier élményt” említett (szélesvásznú, ultraszéles monitorok támogatása, három gombos kombinációk, több grafikai beállítás, stb.). Említette a Windows 10 Insider Preview buildben az Auto HDR-t, az Xbox Cloud Gaming (xCloud) bétát, a DirectX 12 Agility SDK-t, illetve a PC-s DirectStorage-et is.

Booty szerint tudják, hogy még sok tennivalójuk van, de a PC-s fejlesztők és játékosok visszajelzései alapján úgy látja, hogy jó irányba tartanak a befektetéseikkel. Eddig nem látott helyzetben vannak, hiszen az Xbox Game Studios és a Bethesda is PC-re és Xboxra fejleszt, a DirectX és Windows csapatai a fejlesztőknek hatalmat adó technológiát alkotnak (és így olyan funkciók vannak, amiket a PC-sek kihasználhatnak a megfelelő hardverrel), az Xbox Game Pass minden műfajnak tartogat valamit PC-n, és mindegyik Xbox Game Studios-termék az első napon feljut a rendszerbe.

Az Xbox app és az Xbox Game Bar is fejlődik, de szerinte hallgatni fognak a közönség visszajelzésére, hogy biztosan betartsák az ígéreteiket, tiszteletben tartva, hogy ki hogyan (min) játszik. Ez főleg 2021 második felére lesz érvényes, mert a PC-s ökoszisztémában végzett munkájuk révén úgy összejöhet mindenki, hogy a játékipar újabb lépést tehet előre.

Azért van egy hiányosság, amit könnyen meg is lehetne itt a végén említeni: a moddolásba talán még bele kellene gondolniuk, ott ugyanis tényleg lenne hová fejlődniük.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu