Returnal: a Housemarque gőzerővel dolgozik a mentési rendszeren

A PlayStation 5-exkluzív egyik, talán joggal kritizált hiányának kiküszöbölésén dolgozik a finn stúdió, és így talán kevesebb DualSense megy tropára egy lendületből történő dobás után (mert azért nem mindenki rendelkezik emberfeletti türelemmel).

A játékosok nagyobb része kiemelte már, hogy a Returnalban örömmel fogadnák, ha lehetőségük lenne „egy kör közben” is menteni. Tény, a próbálkozások között a roguelike játék elmenti a fixen megnyitott dolgokat, nem lehet egy ciklus közben újraindítani a játékot, vagy esetleg kikapcsolni a konzolt (mert ki tudja, lehet, hogy dolgunk akad közben, és elfelejtjük bekapcsolva hagyni a PlayStation 5-öt), mert akkor ugrik az adott kör.

Az Axios Gamingnek adott interjújában Mikael Haveri, a Housemarque marketinges rendezője megerősítette, hogy a mentési rendszer olyasmi, amin igazán aktívan dolgoznak, hogy azt mihamarabb ki tudják adni. Azaz: most kb. mindenki, még a takarító is ennek elindításán dolgozik a stúdióban, aminek egy olyan gondolatmenete volt, hogy a Returnal egy könnyen megtanulható játék legyen, ám a profivá váláshoz sok tapasztalat és gyakorlat kell. (Ez angolul az easy to learn, hard to master kifejezést takarja. Ilyesmi volt mondjuk a Road Rash sorozat régen.)

Ezért nem implementáltak egy „kör közben esedékes mentési lehetőséget” a Returnalba. Csak ezzel az volt a baj, hogy többen is arra panaszkodtak, hogy együltében nem volt elég idejük végigjátszani egy teljes ciklust (ez kb. 3-5 órát vehet igénybe). Erre Haveri azt mondta, hogy megértik, hogy vannak bizonyos rendszerek, amik jelenleg hátráltató tényezőként vannak jelen. A baj csak az, hogy jelenleg fogalmuk sincs, hogy végül is pontosan mi lesz a megoldás a problémára! Úgy érzik, hogy sok eltérő ember sok eltérő dolgot szeretne, és ők szeretnének minél több embernek megfelelni.

Viszont, ha olyan patchet kell kiadniuk (1.3.6), ami egy korábban megjelent tapasz hibáinak kijavítására törekszik (1.3.3; pl. az elmentéseket itt-ott agyonvágta), valamiért olyan érzésünk van, hogy ehhez még kell majd egy kis idő…

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu