A Blizzardnak össze kell szednie magát, és már a kiadóágazat másik fele, az Activision is erre ösztönzi „a hóviharos térfelet”.
A hétvégén már beszámoltunk arról, hogy a Blizzard nem csak a Diablo IV-en, az Overwatch 2-n, illetve a mobilos Diablo Immortalon dolgozik (meg azért ne felejtsük el a szintén bejelentett Diablo II: Resurrectedet sem), hanem ennél több is van a cég tarsolyában. Az IGN írását már elkezdtük taglalni, de azért más is van ott a kulisszák mögött.
Az egyik, anonimitást igénylő fejlesztő szerint a cég kivérzik, miközben kapja a gyomrosokat, és az egyedüli két dolog, ami megállíthatja a folyamatot, az a Diablo IV, illetve az Overwatch 2 megjelenése lesz. A kivérzés alatt gondolhatunk az ex-Overwatch rendező Jeff Kaplanra, esetleg a két társalapítóra (Mike Morhaime, Frank Pearce). Ezek a távozások csak tovább görgetik a cégen belüli ügyet, és könnyű elcsábítani onnan embereket, ha olyan narratíva bukkan fel a Blizzarddal kapcsolatban, hogy lejtmenetben van az Activision Blizzard e térfele.
A morál erősen megcsappant az utóbbi fél évtizedben. Nem véletlenül mondjuk ezt: 2016-ban jelent meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re (Battle.net) az Overwatch (ami 2019 októberében Nintendo Switch portot is kapott). Ez volt a Blizzard jelenleg utolsó nagy dobása. Azóta több projekt is a szemetesben landolt, a játékosszámok csökkenése miatt kevesebb bónuszt kaptak a fejlesztők, és bizonytalanság bukkant fel, ami szintén nyomasztó hangulatot teremt.
Arról beszélnek a cégen belül, hogy elrontották a hosszú távú tervezést, és meg kell nézni, hogy mennyi ideig tart egy játék fejlesztése. Az Overwatch 2 és a Diablo IV is feltehetőleg hasonló időtartamot igényel majd (és vagy azonos időszakban, vagy egymást követő években jutnak el a boltokba), és ezért a névtelen Blizzard-fejlesztő miatt nagy az esélye annak, hogy ez a szituáció a jövőben meg fog ismétlődni.
És tény: a morál hiánya alaposan elronthatja az eredményt, és ha nincsen megfelelő inspiráció, motiváció, jutalmazás, akkor beleunnak a munkába, és azt bizony mi magunk is tapasztalhatjuk.
Forrás: Gamasutra