Strarégiaváltás a PlayStationnél, PC-re tart az Uncharted 4 is

A Sony is az élő szolgáltatásos (games-as-a-service, innentől mi is csak GaaS-ként említjük) modellre fog ráállni, ugyanis ez a cég egyik növekedési vektoraként nevezték meg.

Először vessünk egy pillantást a cikk alatt elterülő képre, ami a Sony Group befektetőkkel megtartott stratégiai megbeszéléséről származik.

Az egyik növekedési faktor a konzolon (PlayStationön) kívüli növekedés. A kínai, orosz, indiai piaci célkereszt és az új rajongók szerzése nem lényeges, hanem az, hogy „további PC-s megjelenéseket terveznek”, és alatta az Uncharted 4: A Thief’s End logója található. Azaz: a Sony megerősítette (és ez nem valamiféle szivárgás, hanem en bloc hivatalos forrásból származó tény!), hogy Drake is elstartol majd a PC-n.

Aztán van a mobilos valami, amire még kitérünk, de a jobb oldalon a GaaS a fontos: az MLB The Show 21 egy multiplatform IP-vé tette az amerikai baseball liga játékadaptációját, és az amerikai PlayStation Store-on a megjelenés óta a legtöbbet költötték benne a játékosok a sportjátékokat tekintve. Alatta: további szolgáltatásvezérelt élmények fejlesztése lesz a cél a first-party, belsős stúdiók számára, és nem csak konzolon, hanem azon túl is.

A Sony bejelentette, hogy 18,4 milliárd dollárt (kb. 5520 milliárd forintot) fog a következő három év során befektetni, hogy a cég ökoszistémájában 160 millióról egy milliárdra tudják emelni a Sony-eszközöket használó fogyasztók számát. Emiatt tervezik, hogy a Demon Slayer animéből filmet, majd később játékot csináljanak, és tíz PlayStation IP-ből készül filmes és/vagy TV-s feldolgozás a PlayStation Productionsnél. Ennek része ugye a februárban érkező Uncharted-film is, amiből nem is olyan rég egy új képet mutattunk.

Kenichiro Yoshida, a Sony elnöke azt mondta, hogy a mobilos és közösségi terekben történő munka is fontos lesz a terjeszkedéshez, ami nélkülözhetetlen lesz a PlayStationös közösség növelésében. Az animés IP-iket a mobilokon már alkalmazzák (a Fate/Grand Order szerinte remek példa erre). Az FGO nagy siker lett Kínában a Bilibilivel történő együttműködésük miatt. Világszerte folytatják az animés IP-kből készített játékok mobilos kiadását, és a PlayStation saját szellemi tulajdonaival kapcsolatban is hasonló lépésre készülnek.

A közösségi terekben a műfajok átmenettől függetlenek lesznek, mert a szórakoztatással egyre inkább összehangolódnak. A nagyobb közösségi lekötés alapvetően megváltoztatta, hogy miként készülnek a tartalmak, továbbá az alkotók és a felhasználók között közvetlen kapcsolatokat teremtenek. A Sony számára a következő nagy kihívás az lesz, hogy közösségibbé tegyék a PlayStation brandet. A GaaS, mobilos, és közösségi terekben történő munkájuk mind fontos lesz ahhoz, hogy a Sony (és főképp a PlayStation) érzésekkel megtöltse a világot.

Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója pedig kiemelte, hogy a kommunikáció egyre fontosabb eleme lesz a szórakoztatásnak, ahogy egyirányba halad a közösségi és a szórakoztató ágazat. A Discordos befektetésük is erre utalt már, és szerinte a rajongói visszajelzés pozitívnak tűnt, és ez azt jelzi, hogy a videojátékok közösségi aspektusának terjesztését fókuszként kell kezelni. A PlayStation Studios által az utóbbi 25 évben fejlesztett tartalmak sok és változatos IP-t teremtettek, és így a PlayStation sok immerzív élményel rendelkezik. Ezek utazásra vihetik el a játékosokat (plusz érzéseket generálhatnak bennük). A cég azon gondolkodott, hogy miként élvezik a Sony tartamait, és a mobilos játékok és appok esetében felmutatott sikeres kísérletek révén több lehetőséget tudnak a játékosoknak biztosítani.

A mobil egy olyan tér a Sony-nak, amit még csak felfedeznek, hogy több millió, a platformjaikon túl levő játékost megcélozhassanak. Sok first-party IP-jük van, ami változatos és képes arra, hogy az AAA és GaaS játékaikat kiegészítve mobilra váltson. Több „gyönyörű” PlayStationös franchise-zal történik a mobilos felfedezés, erről később mondanak részleteket. A Sony Grouppal történő együttműködés, az IP-kbe, a közösségi és a mobilos terekbe történő befektetés mind azt célozza meg, hogy bővítsék a közösségüket és a játékostáborukat. A PlayStation VR 2 a legújabb érzékelő technológiát fogja igénybe venni, és a 2019 végén alapított mesterséges intelligencia-kutató ágazat munkáját pedig a first-party stúdiók elkezdték kihasználni, hogy még élvezhetőbb, jobb játékok szülessenek. A PlayStation Now erősítése is a tervek között szerepel.

De a lényeg már ott van: mobilos, PC-s, és GaaS-terjeszkedés. Tehát nem kizárólag egyjátékos élményeket fognak csinálni. Ez még érdekes változásokat hozhat a Sony-nak…

Forrás: Gematsu, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu