A Warhammer 40K: Darktide írója (ezt a hétvége folyamán erősítették meg, és be is számoltunk róla) elárulta, hogy a Middle-Earth: Shadow of Mordor és a Middle-Earth: Shadow of War esetében is íróként dolgozott a játékon, és talán bár ne tette volna.
Dan Abnett a Warhammer 40K-val nagyon népszerű, de azért a játékokban is megfordult már, hiszen például az Alien: Isolation esetében társíró volt, mielőtt a Monolithnak és a Warnernek segített volna a két Mordor játékban az orkok dialógusának létrehozásával. És csak az orkokkal foglalkozott! Abnett nem is nagyon emlékszik már rá, eleinte kb. hatvan orkról volt szó, de a második alkalommal már többel kellett foglalkoznia. (Itt jön be a képbe a Nemesis-rendszer, amit a Warner le is védetett. Egyedi karakterek, akik ettől függően reagálnak ránk, ha másodszor is összefutnánk.) Harminc karakter után már nehézségei adódtak: milyen lehet egy eltérő ork személyiség, hogyan lehetne ezt másképp megoldani, viszont szórakoztatónak találta az ügyet.
Abnett elárulta, hogy nem az ő döntése volt, hogy mindegyikük Cockney (angliai) gengsztereknek kellett hangozniuk, mintha egy Ray Winston-filmből léptek volna ki. Ezért ő maga a Bob Hoskinshoz hasonló hangon felmondta magának a szöveget, ami azért volt remek, mert ez megváltoztatta a teljes folyamatot. Sokkal hatékonyabb lett, és több szöveget tudott megírni egy nap alatt, ám a nap végére ráragadt ez a beszédstílus, és gyakran a felesége is megtapasztalta, hogy Abnett akaratán kívül így szólt hozzá.
Abnett be is ismerte, hogy ez furcsa volt, mert általában igyekszik időben eloszlatni a munkáját, hogy lehetősége legyen mindig valami mással foglalkozni, de a Mordor-duó egyfajta olyan beszippantást okozott, amiből ő még mindig nem épült fel! (Erre akár mondhatnánk is, hogy túl tömény volt… és itt most nem valamilyen alkoholról beszélünk.)
Azért ez is érdekes történet: az elhivatottság itt visszaütött, hiába is volt számára szórakoztató a feladat.
Forrás: PCGamer