A PlayStation-főnök megmagyarázza ellentmondásos szavait a visszafelé kompatibilitásról: „Nem akartam tiszteletlen lenni”.
Jim Ryan 2017-ben azt mondta, hogy nem érti, miért akarnak a játékosok klasszikus címekkel játszani, ha azok rosszabbul néznek ki.
A visszafelé kompatibilitás és az, hogy régi játékokat játszhatunk a jelenlegi rendszereinken, sok játékos számára alapvető dolog. Ráadásul azon túl, hogy újra tudják játszani ezeket a címeket, ezek az intézkedések segítik a videojátékok megőrzését, ami nagyon fontos. Az új generációs konzoloknál foglakoztak ezzel a szemponttal, de a PlayStation 5-öt kritizálták, hogy csak a PS4 játékokat játsza le.
Valójában a PlayStation egyik nagy kritikája a nagyobb visszafelé kompatibilitás hiánya. Évekkel ezelőtt Jim Ryan tett néhány olyan kijelentést tett ezzel kapcsolatban, amelyek a mai napig kísértik, és a PlayStation vezetője végre tisztázni akarta ezeket. Ryan 2017-ben azt mondta, hogy a visszafelé kompatibilitás olyan dolog, amit sokat kértek, de keveset használtak, és megjegyezte, hogy miért akarna bárki is régi játékokkal játszani, ha azok réginek tűnnek (példaként a Gran Turismo sorozat különböző címeit hozta fel).
Most az Axiosnak adott interjúban Ryan megmagyarázta ezeket a szavakat, és tagadta, hogy nem értékeli a klasszikusabb játékok. „Kicsit frusztráltnak érzem magam, mert ezzel [a kijelentéssel] még mindig fejbe vágnak” – mondta Ryan. A PlayStation vezetője jelezte, hogy nem tudta azt kifejezni, amit szeretett volna, hiszen a saga és a PlayStation fejlődését szerette volna dicsérni.
„Amit ki akartam emelni, nyilván nem túl jól, az az volt, hogy milyen jól nézett ki a PS4-es verzió, és hogy mennyit fejlődött a sorozat. Természetesen nem akartam tiszteletlen lenni az örökségünkkel szemben” – nyilatkozta. Ryan az Astro’s Playroomot egyértelmű példaként használta arra, hogy a Sony tiszteli a múltját . A PlayStation vezetője jelezte, hogy a PS5 visszafelé kompatibilitása a PS4-gyel azért került bele, mert a rajongók nagyon akarták.
„Amit fontos felismerni, amikor ezt a kérdést vizsgáljuk egy új platform tervezésével kapcsolatban, hogy az idő, az erőforrások és a pénz véges, és hogy fontos kompromisszumokat kell kötni azzal kapcsolatban, hogy mi kerül bele és mi nem „, mondta Ryan. Emlékezzünk például arra, hogy idén a Sony be akarta zárni a PS3, PSP és PS Vita digitális áruházakat. A játékosok kritikája miatt a PlayStation újragondolta a helyzetet, és végül úgy döntött, hogy leállítja a PS3 és a PS Vita bezárását.
Forrás: Axios