Érdekes hasonlatot alkalmazott a játék egyik tervezője, aki ezt az indoklást használta fel arra, hogy miért is készül cross-gen címként a Forza Horizon ötös számú tagja.
Mike Brown az Eurogamernek fejtette ki, hogy az Xbox Series és PC mellett miért is készül a játék Xbox One-ra. Brown szerint a Forza Horizon 3 óta már PC-s megjelenés is van a játékaikból (bizony, az első két rész még más lelkületű Microsoft alatt valósult meg… akkoriban még létezett az a fogalom, hogy Xbox konzolexkluzív!), így pedig rengeteg kombináción (alaplap, processzor, memória, videókártya…) elfut a sorozat harmadik és negyedik tagja.
Így az, hogy Xbox One-on is elérhető lesz a Forza Horizon 5, szerinte pontosan ugyanannyi munkát igényel, mintha egy alacsonyabb, belépő kategóriájú PC-n teszik futtathatóvá a pletykák által korábban már említett, és azóta megerősített mexikói autózást. A Playground Games úgy látja, hogy a játék mindegyik verziója jónak tűnik.
Brown ezután arról is beszélt, hogy miért Mexikóban játszódik a Forza Horizon 5. Szerinte ebben az országban mintha a teljes világ ott lenne egy kisebb területen, hiszen vannak vulkánok, hóval fedett hegyek, kanyonok, dzsungelek, dombosabb régiók és ősi városok mellett tengerparti hotelek és többféle sivatagi terület is. Ez pedig jól összejön a játékban, ami nyílt világú lesz.
Akárhová megyünk, több újdonságot fedezhetünk fel vagy élhetünk át. Ehhez pedig hozzáadhatjuk Mexikó művészetét, zenéjét és az embereket is, így Brown szerint olyan helyen kötöttek ki az új Forzával, aminél nehezen találhattak volna izgalmasabb helyet a Horizon-fesztiválnak.
Így a Forza Horizon 5 is egy cross-gen cím lesz, szóval akinek Xbox One-ja van, nem fog kimaradni a közép-amerikai kocsikázásból. A játék megjelenési dátuma november 9-e lesz Xbox Seriesre, Xbox One-ra, illetve PC-re (és igen, Steamen is megtalálhatjuk a játékot).
Forrás: WCCFTech