Egy hete Phil Spencer, az Xbox-vezér szólt oda a Sony stratégiájának, most pedig a másik térfélről kapjuk a választ…
Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója az Axiosnak író Stephen Totilóval beszélgetett el. Ebben Ryan kimondta, hogy a PlayStation 4 ciklusa alatt a first-party, a Sony stúdióiban fejlesztett játékok megjelenés ritmusa kiváló volt, de sok közülük a konzol életciklusának második felében (2017-2020-at mondhatjuk annak, hiszen a PlayStation 4 2013 novemberében gurult ki a játékosok elé) jelentek meg. (Lehet sorolni… Horizon Zero Dawn, Marvel’s Spider-Man, The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima…)
A Sony most sok munkát tett abba, hogy ez a helyzet változzon a PlayStation 5-tel, és az eddig látottak alapján Ryan szerint már érzékelhető ennek eredménye. A PlayStation 5 megjelenésének néhány hónapja alatt több kiváló játék jött ki (ha CSAK a PS5-re megjelent játékokra kellene gondolni, akkor Demon’s Souls, Returnal, Ratchet & Clank: Rift Apart), de ennél több is úton van már. A fejlesztők csak most kezdik realizálni a PlayStation 5 technológiája nyújtotta lehetőségeket.
Ryan alig várja, hogy a PlayStation Studios (azaz a belsős csapatok) mellett a külsős partnerek mit hozhatnak össze PlayStation 5-re a következő 2-3 év során. (A Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Returnal, Ratchet & Clank: Rift Apart hármast hozta fel példaként, hogy mire is képes az új Sony masina a megfelelő kezek között.)
Viszont ezután Ryan burkoltan a Microsoftnak is odaszólt: szerinte a kreatív tehetség gondozása nem csak abból áll, hogy pénzt vágunk hozzájuk azt remélve, hogy megoldódik a probléma. A kreatív szabadság biztosítása is szükséges a kockázatvállalás és az új ötletek felhozása mellett. Itt példának a Sucker Punchtól a Ghost of Tsushimát említette, mert kiemelte, hogy a Sony nem éppen ilyen játékot várt a stúdiótól, viszont a tehetséget nem nyomják el, hiszen igyekeznek rugalmasak lenni. A kreativitásuk mellett a hardver kihasználását is elvárják a stúdióktól.
Nos, Spencer mikor reagál erre…?
Forrás: WCCFTech