Jim Ryan: az eszetlen költekezés nem vezet sikerhez!

Egy hete Phil Spencer, az Xbox-vezér szólt oda a Sony stratégiájának, most pedig a másik térfélről kapjuk a választ…

 

Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója az Axiosnak író Stephen Totilóval beszélgetett el. Ebben Ryan kimondta, hogy a PlayStation 4 ciklusa alatt a first-party, a Sony stúdióiban fejlesztett játékok megjelenés ritmusa kiváló volt, de sok közülük a konzol életciklusának második felében (2017-2020-at mondhatjuk annak, hiszen a PlayStation 4 2013 novemberében gurult ki a játékosok elé) jelentek meg. (Lehet sorolni… Horizon Zero Dawn, Marvel’s Spider-Man, The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima…)

A Sony most sok munkát tett abba, hogy ez a helyzet változzon a PlayStation 5-tel, és az eddig látottak alapján Ryan szerint már érzékelhető ennek eredménye. A PlayStation 5 megjelenésének néhány hónapja alatt több kiváló játék jött ki (ha CSAK a PS5-re megjelent játékokra kellene gondolni, akkor Demon’s Souls, Returnal, Ratchet & Clank: Rift Apart), de ennél több is úton van már. A fejlesztők csak most kezdik realizálni a PlayStation 5 technológiája nyújtotta lehetőségeket.

Ryan alig várja, hogy a PlayStation Studios (azaz a belsős csapatok) mellett a külsős partnerek mit hozhatnak össze PlayStation 5-re a következő 2-3 év során. (A Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Returnal, Ratchet & Clank: Rift Apart hármast hozta fel példaként, hogy mire is képes az új Sony masina a megfelelő kezek között.)

Viszont ezután Ryan burkoltan a Microsoftnak is odaszólt: szerinte a kreatív tehetség gondozása nem csak abból áll, hogy pénzt vágunk hozzájuk azt remélve, hogy megoldódik a probléma. A kreatív szabadság biztosítása is szükséges a kockázatvállalás és az új ötletek felhozása mellett. Itt példának a Sucker Punchtól a Ghost of Tsushimát említette, mert kiemelte, hogy a Sony nem éppen ilyen játékot várt a stúdiótól, viszont a tehetséget nem nyomják el, hiszen igyekeznek rugalmasak lenni. A kreativitásuk mellett a hardver kihasználását is elvárják a stúdióktól.

Nos, Spencer mikor reagál erre…?

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu